Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorSürer, Sibel
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:45Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:45Z
dc.date.submitted2022-11-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733955
dc.description.abstractHer geçen gün gelişen teknoloji ve dünyada meydana gelen gelişmeler nedeniyle öğrenme ortamlarının değişmesinin kaçınılmaz olduğu görülmektedir. Mobil teknolojilerin ve internete ulaşma imkânlarının artması ile insanların zaman ve mekândan bağımsız olarak katılabilecekleri mobil öğrenme ortamlarına ilgileri artmaktadır. Her yaştan bireyin öğrenmelere katılımını sağlayan mobil öğrenme teknolojileri, hayat boyu öğrenmeyi desteklemektedir. Ancak teknolojinin gelişmesi, çevrimiçi mahremiyet kaygısını beraberinde getirmiştir. Bu araştırmanın amacı; sağlık çalışanlarının hayat boyu öğrenme durumları, mobil öğrenmeye hazır bulunuşlukları ve çevrimiçi mahremiyet kaygılarını çeşitli değişkenlerle inceleyerek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel tarama yöntemi kullanılan bu araştırmaya 2019 ve 2020 yıllarında İzmir ve Bartın illerinde görev yapmakta olan 668 sağlık çalışanı katılmıştır. Araştırmanın verileri `Kişisel Bilgiler Formu` ile 'Etkili Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği', 'Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluk Ölçeği' ve 'Çevrimiçi Mahremiyet Kaygısı Ölçeği' olmak üzere üç farklı ölçekten faydalanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde verilerin normal dağılım göstermesi sonucu, parametrik testler olan t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; cinsiyet ve medeni durum değişkenlerine göre ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kişisel bilgisayar sahibi olma, mobil cihaz sahibi olma süresi, günlük internet kullanma süresi ve günlük sosyal medya kullanma süresi değişkenleri ölçek puanları açısından anlamlı farklılık göstermiştir. Görev yapılan şehir, eğitim seviyesi, görev yapılan kurum türü, görev yapılan yer, bilişim teknolojilerini kullanma düzeyi, interneti yeni bilgi ve becerileri öğrenmek için kullanma durumu, mobil öğrenme kavramı hakkında bilgi sahibi olma durumu ve günlük sosyal medyayı kullanma süresi; değişkenler ile ölçek puanları açısından incelendiğinde, mobil öğrenmeye hazır bulunuşluk ve etkili yaşam boyu öğrenme ölçekleriyle aralarında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Ancak bu değişkenler ile çevrimiçi mahremiyet kaygısı ölçeği arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Hizmet süresi değişkeni ile ölçek puanları arasındaki ilişki incelendiğinde; mobil öğrenmeye hazır bulunuşluk ölçeği ile hizmet süresi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak çevrimiçi mahremiyet kaygısı ve etkili yaşam boyu öğrenme ölçeği ile hizmet süresi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sağlık çalışanlarının etkili yaşam boyu öğrenme ölçeği, mobil öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk ölçeği ve çevrimiçi mahremiyet kaygısı ölçeği arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki görülmüştür. Bu araştırmada sağlık çalışanlarının hayat boyu öğrenme durumları, mobil öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk ve çevrimiçi mahremiyet kaygısı üzerindeki etkisi aynı anda ölçülmeye çalışılmıştır. Bu araştırma; alanyazına katkı sağlaması, ileride bu konuyla ilgili çalışma yapacak olan araştırmacılara fikir vermesi ve öneriler sunması yönüyle de önemlidir.
dc.description.abstractIt seems that the change of learning environments, because of the development of technology and with the other developments in the world, is inevitable. With the increase in mobile technologies and the possibilities to reach internet, people's interest in mobile learning opportunities which they can participate in regardless of time and place has increased. Mobile learning technologies that enable individuals of all ages to participate in learning, support lifelong learning. However, the advancement of technology has brought with it privacy concern. The aim of this study is to determine the relationship between healthcare workers' lifelong learning statuses, their mobile learning readiness and online privacy concerns by examining with various variables. In 2019 and 2020, 668 healthcare workers from Izmir and Bartin provinces participated in this research, in which descriptive screening method was used. The data of the study were obtained in three different scales in addition with `Personal Information Form`: `Effective Lifelong Learning Scale`, `Readiness for Mobile Learning Scale` and `Online Privacy Concern Scale`. As a result of normal distribution of the data in its analysis; the parametric tests which are t-test, ANOVA and Pearson correlation analysis were used in the analysis. According to the findings obtained from the research, there was no significant difference between scale scores according to gender and marital status variables. The variables of owning a personal computer, the duration of owning a mobile device, the duration of daily internet usage and the duration of daily social media usage showed a significant difference in terms of scale scores. When the variables: `the city, educational level, type of institution which is the place of duty, the level of information technologies usage, the status of using the internet to learn new knowledge and skills, the status of having knowledge about the concept of mobile learning and the duration of daily social media access` are examined in terms of scale scores; a significant difference was observed between readiness for mobile learning and effective lifelong learning scales. However, there was no significant difference between these variables and the online privacy concern scale. When the relationship between service duration variable and scale scores is examined; there was no significant difference between the mobile learning readiness scale and the service duration variable. However, a significant difference was observed between online privacy concern and effective lifelong learning scale with the service duration variable. There was a significant positive relation between the effective lifelong learning scale of healthcare workers, the readiness for mobile learning scale and the online privacy concern scale. In this study; lifelong learning statuses of healthcare workers, readiness for mobile learning and the effect on online privacy concern was tried to be measured simultaneously. This research is also important in terms of its contribution to the literature, providing ideas and suggestions to researchers who would work on this subject in the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSağlık çalışanlarının hayat boyu öğrenme durumları, mobil öğrenmeye hazır bulunuşlukları ve çevrimiçi mahremiyet kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearch of the relationship between healthcare workers' lifelong learning statuses, readiness for mobile learning and online privacy concerns
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmOnline privacy
dc.identifier.yokid10297801
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666730
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineHayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess