Show simple item record

dc.contributor.advisorSulak Güzey, Sema
dc.contributor.authorHajızada, Banu
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:37Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:37Z
dc.date.submitted2022-09-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733933
dc.description.abstractÖzel gereksinimli çocuğun aileye dahil olmasıyla birlikte aile yaşamında birçok sorun meydana gelirken aileler sürekli bir değişim sürecine girmektedir. Yaşamlarındaki değişikliklerle mücadele ederken aileler şüphesiz ki birtakım gereksinimler duymaktadır. Bu çalışma ile birer yetişkin olarak ele alınan özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlerin, çocuklarının doğmasıyla birlikte oluşan yaşam boyu öğrenme gereksinimleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada Aileler İçin Eğitim Gereksinimlerini Belirleme Formu kullanılmış ve özel gereksinimli çocuk sahibi 93 aileye uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Veriler t testi, varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda AEGBF maddeleri ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı, ebeveynin eğitim durumu ve çocuğun yaşı değişkenleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu, AEGBF toplam puanı ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı arasında anlamlı derecede bir ilişki olmadığı (p>0,05) ve AEGBF toplam puanı ile ebeveynin eğitim düzeyleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).
dc.description.abstractWith the inclusion of the child with special needs in the family, many problems occur in family life, and families enter a continuous process of change. While struggling with the changes in their lives, families undoubtedly feel some needs. In this study, the lifelong learning needs of parents with special needs children, who are considered as adults, which occur with the birth of their children, are emphasized.In the study, the Educational Needs Determination Form for Families (AEGBF) was used and applied to 93 families with children with special needs. SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Data were analyzed by t test, analysis of variance (ANOVA) and regression analysis. As a result of the analyzes, there was a significant relationship between the AEGBF items and the type of disability, the number of children in the family, the education level of the parents and the age of the child, there was no significant relationship between the total AEGBF score and the type of disability, and the number of children in the family (p>0.05). It was determined that there was a significant relationship between the total AEGBF score and the education level of the parents(p<0.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleri
dc.title.alternativeLife long learning needs of families with special needs children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-05
dc.contributor.departmentEğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation requirements
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmTraining needs
dc.subject.ytmSkill reguirements planning
dc.subject.ytmPhysical handicappeds
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmChildren with special needs
dc.subject.ytmFamily needs
dc.subject.ytmPhysically handicapped children
dc.subject.ytmSpecial needs individuals
dc.identifier.yokid10307007
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid736077
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess