Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, Gökhan
dc.contributor.advisorKuruyer, Hayriye Gül
dc.contributor.authorÇukurlu Aydın, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:23Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:23Z
dc.date.submitted2021-12-14
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733896
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokulda görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin kalıpsal ifadelerle ilgili farkındalık düzeylerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Giresun ilinde ilkokullarda çalışan 30 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri Kalıpsal İfade Farkındalık Formu ile toplanmıştır. Form demografik bilgiler, öz-değerlendirme ve kalıpsal ifade farkındalığı olmak üzere üç ana bölümden oluşmaktadır. Demografik bilgiler kısmında öğretmenler yaş, cinsiyet, öğretmenlik tecrübesi ve mezun oldukları bölümleri içeren dört ayrı soruyu yanıtlamışlardır. Öz-değerlendirme bölümünde katılımcılara kalıpsal ifadeler ile ilgili inançlarını belirlemek amacıyla altı maddeden oluşan sorular yöneltilmiştir. Kalıpsal ifade farkındalığı bölümü uygulama ve değerlendirme olarak iki ayrı bölümden oluşmaktadır. Uygulama soruları ile öğretmenlerin kalıpsal ifade konu alan bilgisini belirlemek amaçlanmış ve sınıflandırma düzeyinde iki farklı soru hazırlanmıştır. Değerlendirme aşamasında öğretmenlerin kalıpsal ifadeler açısından pedagojik yeterliliklerini belirlemek amaçlanmış ve üç ayrı değerlendirme sorusu hazırlanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kalıpsal ifade farkındalık düzeyleri düşük bulunmuştur. Kadın ve erkek katılımcılar arasında önemli bir fark belirlenemezken görev süresi ve yaş ile farkındalık düzeyinin ters orantılı olduğu görülmüştür. Yaş ve görev süresi fazla olan öğretmenlerin genç ve meslekte yeni olan katılımcılara göre kalıpsal ifade farkındalık düzeyi düşük bulunmuştur. İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olan katılımcılar, İngilizce Öğretmenliği mezunlarına göre teoride daha fazla kalıpsal ifade bilgisine sahiptir ancak uygulamada İngilizce Öğretmenliği mezunları daha başarılıdır. Ayrıca İngilizce Öğretmenliği mezunları daha fazla gelişime açıktır. Araştırma sonuçlarına göre ve İngilizce öğretim müfredatı kazanımları çerçevesinde İngilizce öğretmenlerinin kalıpsal ifadeler konusunda desteklenmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study aims to determine formulaic expressions level of English teachers working at primary schools. For this purpose, case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consists of 30 English teachers working at primary schools in Giresun. Data were collected via Formulaic Language Awareness Form. The form consists of three parts which are personal information, self-assessment and formulaic language awareness. In personal information part, participants wrote information about themselves including their age, gender, teaching experience and graduation department. In the self-assessment section, six questions were asked to the participants in order to determine their beliefs about formulaic expressions. Formulaic language awareness part comprises of two different sections; practice and evaluation. In practice chapter, it was aimed to determine the teachers' knowledge about formulaic expressions and two different questions were prepared at the classification level. In evaluation part, it was aimed to determine the pedagogical competencies of teachers in terms of formulaic expressions and three different questions were asked. Data were analyzed with descriptive analysis method. As a result of the study, it was found that formulaic language level of primary school English teachers is low. While there is no significant difference between female and male teachers, it was identified that age and professional time are inversely correlated with formulaic expressions awareness level. Formulaic expressions awareness level of teachers who are older and have worked as a teacher for a long time, was found to be lower than young and new ones. Participants graduated from English Language and Literature Department know more theoretical formulaic phrases than English Language Teaching Department graduates yet, in practice graduates of English Language Teaching Department are more successful. Also, they are more open to development. Based on the results of the study and in the English curriculum framework, teachers need to be supported in regards to formulaic expressions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul İngilizce öğretmenlerinin kalıpsal ifadelerle (Formulaic expressions) ilgili farkındalık düzeyi
dc.title.alternativeFormulaic expressions awareness level of English teachers at primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-14
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10242633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid698623
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess