Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorUzun, Nisa
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:15Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:15Z
dc.date.submitted2023-09-18
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733872
dc.description.abstractSon yıllarda turizm endüstrisi ülkemizde birçok girişimcinin yatırım yapmayı tercih ettiği önemli bir endüstri haline gelmiştir. Özellikle turizm paydaşları arasından konaklama, ulaşım, yiyecek- içecek ve seyahat acentancılığının maliyet ve kazanç dengesi dikkate alındığında en çok tercih edilen girişimcilik faaliyetleri arasında seyahat acentası girişimciliği alanında olduğu söylenebilir. Gerek yatırım maliyetlerinin nispeten düşük olması gerekse girişimcilik faaliyetinin kısa sürede hayata geçirebilmesi bakımından ilk sırada yine seyahat acentası bulunmaktadır. Fakat sundukları hizmetler incelendiğinde ürün çeşitliliğine göre elde edilen kazanç sürdürülebilirlik açısından düşündürücüdür. Bu noktadan hareketle seyahat acentası girişimciliğini tercih etme nedenlerinden biri de sosyal sermaye ile açıklanabilir. Turizm sektöründeki yüksek düzeydeki dinamizm, işbirliği ve etkileşim, bireysel girişimcilik eğiliminde de sosyal sermaye etkisinin yüksek olduğunu ortaya koymaktadır.Araştırmada öncelikle problem, amaç, önem, varsayım ve sınırlılıklar tanımlandıktan sonra kuramsal çerçeveye değinilmiş sonrasında araştırmanının modeli, evren ve örneklemi, veri toplama aracı teknikleri ve süresi hakkında bilgi verilerek analizler yapılmış ve daha sonrasında analizlerden elde edilen bulgular yorumlanmış son olarak bulgulardan elde edilen sonuçlar değerlendirilerek çeşitli öneriler geliştirilmiştir.Bu kapsamda araştırmanın amacı; bireysel girişimcilik eğilimi ile sosyal sermaye arasındaki ilişkiyi incelemek ve seyahat acentası çalışan ve sahip/ortaklarının sosyal sermaye algılarının bireysel girişimcilik eğilimlerine etkisi olup olmadığını tespit etmektir. Öncelikle alan yazın incelenmiştir. Daha sonra İstanbul'da faaliyet gösteren seyahat acentası çalışan ve sahip/ortaklarından 389 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verileri analiz edebilmek amacıyla t-testi, tek yönlü varyans analizi (one-way anova), korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarında bireysel girişimcilik eğilimi ve sosyal sermaye düzeyi ile yaş, cinsiyet ve eğitim düzeyi arasında farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca gelir düzeyi ve sektörde çalışma süresi fazla olan katılımcıların bireysel girişimcilik eğilimleri ve sosyal sermayelerinin de yüksek olduğu araştırmanın bir başka sonucudur. Katılımcıların sosyal sermaye düzeyi ve bireysel girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Seyahat Acentası, Girişimcilik, Bireysel Girişimcilik Eğilimi, Sosyal Sermaye Algısı, İstanbul.
dc.description.abstractIn recent years, the tourism industry has become an important industry in our country, where many entrepreneurs prefer to invest. Considering the cost and profit balance of accommodation, transportation, food-beverage and travel agency, it can be said that travel agency entrepreneurship is among the most preferred entrepreneurship activities, especially among tourism stakeholders. In terms of both the relatively low investment costs and the ability to implement entrepreneurial activity in a short time, the travel agency is again in the first place. However, when the services they provide are examined, the profit obtained according to the product variety is thought-provoking in terms of sustainability. From this point , one of the reason for choosing travel agency entrepreneurship can be explained by social capital. The high level of dynamism, cooperation and interaction in the tourism sector also reveals that the social capital effect is high in the individual entrepreneurship inclination.First; the problem, purpose, importance, assumptions, and limitations have been defined in this research, next; the theoretical framework has been discussed and then some information has been given about the model, universe, sample, data collection tool, techniques and duration of the research and after that; the findings obtained from the analyzes have been interpreted. Finally, various recommendations have been developed by evaluating the results of the findings.In this context, the purpose of the research is to determine the relationship between individual entrepreneurial inclination and social capital and to determine whether the social capital of travel agency employees and owners has an effect on individual entrepreneurial inclinations. First of all, the litareture has been examined. Afterwards, a questionnaire was applied to 389 participants consisting of employees and owners of travel agencies operating in Istanbul. In order to analyze the data obtained, t-test, one-way ANOVA, correlation analysis and simple linear regression analysis have been used. In the results of the analysis have shown that there was no differences between age, gender and education level with individual entrepreneurship inclination and social capital level. In addition, it is another result of the research that the individual entrepreneurship inclinations and social capital of the participants with a high income level and working time in the sector are high. A meaningful and positive relationship has been found between the social capital level and individual entrepreneurship inclinations of the participants.Keywords: Tourism, Travel Agency, Entrepreneurship, Individual Entrepreneur Inclination, Perception of Social Capital, Istanbul.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSeyahat acentası çalışanlarında sosyal sermaye algısı ile bireysel girişimcilik eğilimi ilişkisi: İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe relationship between social capital perception and individual entrepreneurship inclination in travel agency employees: The example of Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-18
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism industry
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEntrepreneur tendency
dc.identifier.yokid10251588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid687424
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess