Show simple item record

dc.contributor.advisorYünkül, Eyup
dc.contributor.authorÇaparlar, İlknur
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:09Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:09Z
dc.date.submitted2023-09-20
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733856
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, bilgisayar destekli kelime öğrenme aracı olarak kabul edilen ve çevrimiçi kelime kartı uygulaması Quizlet programının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin İngilizce kelime bilgisindeki gelişimi ve kelimelerin akılda kalması üzerindeki etkisini incelemektedir. Ayrıca, çalışma öğrencilerin Quizlet aracını kullanmaya yönelik değerlendirrmelerini ortaya çıkarmayı ve motivasyonlarına etkilerini araştırmayı hedeflemektedir.Veriler, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 2019-2020 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Karesi ilçesinde bulunan Yediiklim Ortaokulu'nda öğrenim gören 34 beşinci sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Çalışmada nitel ve nicel desenlerin bir arada uygulandığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel verileri toplamak için kelime testleri, kalıcılık testi ve Quizlet Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Kelime testleri, kelime edinimindeki başarıyı ölçmeyi amaçlarken, kalıcılık testi kelimelerin kalıcılığını ölçmeyi hedeflemektedir. Quizlet Tutum Ölçeği de Quizlet'e ait görüşleri elde etmek amacıyla kullanılmıştır. Nitel veriler ise öğrencilerin program hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla sağlanmıştır. Elde edilen nicel veriler, 'SPSS Statistics' programı ile istatistiksel olarak analiz edilirken, nitel verilerin betimsel analiz yöntemiyle çözümlemesi yapılmıştır.Yapılan çözümlemeler sonucunda, bulgular öğrencilerin Quizlet programı ile kelime testleri ve kalıcılık testi arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Görüşmeler ve tutum ölçeklerinin sonuçlarına göre, öğrencilerin Quizlet programının kullanımına dair olumlu görüşler geliştirdikleri sonucuna varılmaktadır. Bu bulgular ışığında, öğrenciyi merkeze alan ve etkili öğretim tekniği olarak bilgisayar tabanlı kelime öğrenimi araçlarının, yabancı dil öğretiminde kullanılması ve kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to analyze the effect of Quizlet online vocabulary application, which is accepted as a computer-aided vocabulary learning tool, on EFL learners' English vocabulary development and retention. This study also aims to unearth student perceptions and to investigate its effects on their motivation towards the use of Quizlet.The data were collected from 34 fifth grade EFL students studying at Yediiklim Secondary School in Karesi district of Balıkesir province in the 2019-2020 academic year. The mixed research method, which combines qualitative and quantitative designs, was used in the study. Quantitative data was collected through pre and post vocabulary achievement tests, retention test and survey. While word tests aim to measure students' vocabulary acquisition, the retention test aims to measure students' retention of vocabulary. The survey was also used to obtain learners' perceptions towards Quizlet. The qualitative part of this study consisted of the semi-structured interviews conducted with the learners to reveal their perceptions. While quantitative data were analyzed statistically in SPSS Statistics, the qualitative data were analyzed by descriptive analysis method.As a result of the analysis, the findings show that there is a significant difference between Quizlet and test scores. According to the results of the interviews and the survey, it is concluded that the students developed positive perceptions about the use of the Quizlet program. In the light of these findings, it is recommended to use computer-based vocabulary learning tools as a student-centered and effective teaching technique in foreign language teaching and to expand their use.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce kelime öğrenmede çevrimiçi uygulamaların etkileri ve öğrenen görüşleri: Quizlet uygulaması
dc.title.alternativeThe effects of online applications and learner opinions on English vocabulary learning: Quizlet application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmQuizlet
dc.identifier.yokid10304306
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid687695
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess