Gitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Okay, Hasan Hakan | |
dc.contributor.author | Canbulut, Muhammed Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:33:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:33:57Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-17 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733824 | |
dc.description.abstract | Gitar çalan müzisyenlerin performans yaşantılarındaki sorunlardan birisiparmak numaralandırmaya ilişkin ilkelerdir. Diğer birçok çalgıda olduğu gibi, gitardada parmak numaralarının kullanımı tartışmaya açık bir konu olarak görünmektedir.Parmak numaralarının kullanımında usta/çırak ilişkisinin temel alındığı veyadeneyime dayalı rastgele öğrenme yaşantılarından faydalanıldığı düşünülmektedir.Ayrıca konunun kavramsallaştırılmasında da dağınıklık olduğu ileri sürülebilir.Bubağlamda gitar eğitiminin önemi sorunlarından biri de parmaklandırmadır. Bu araştırmada, gitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmabetimsel bir araştırma olup karma metod yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınverileri görüşme ve anket yoluyla toplanmıştır. Gitar eğitimcilerine yönelik 10sorudan oluşan anket yoluyla toplanan verilerin, frekans analizi yapılarak tablolarıoluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda parmaklandırmanın, gitareğitiminin önemli bir sorunu olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın en önemli sonucuparmak numarası kullanımının öğretilebilir bir eğitim konusu olmasına yönelik genişfikir birliğidir. Diğer bir sonuç ise gitar sanatçılarına göre parmak numarasıbelirlemede belli bir standart anlayış bulunmamaktadır. Çalgı yaşantısıdüşünüldüğünde müziğin bireyselliği gibi müzik yapmayla doğrudan ilintili bir konuolarak parmak numarası yazmanın da bireysel deneyimle geliştiği ve kişiye özgüyaklaşımlardan oluştuğu anlaşılmaktadır Soruların yöneltildiği tüm uzmanlar çeşitligerekçelerle zaman zaman öğrencilerin çaldıkları eser veya etütlerde parmaknumarası yazdıklarını veya değiştirdiklerini ifade etmişlerdir. Bu gerekçeleröncelikle müzikal gerekçeler olduğu kadar kolay çalmaya, gücü korumaya ve fizikselsağlığı korumaya işaret eden ergonomi ile de ilişkilendirilmiştir. Bazı gitar sanatçılarıegzersiz olması amacıyla parmak numarası değiştirdiklerini ifade ederek, aslındakonuya ilişkin bir öğretim stratejisine işaret etmişlerdir. | |
dc.description.abstract | One of the problems in the performance life of guitar-playing musicians is theprinciples of finger numbering. As in many other instruments, the use of fingernumbers in the guitar seems to be a controversial issue. It is thought that the use offinger numbers is based on the master/apprentice relationship or random learningexperiences based on experience are used. In addition, it can be argued that there is adisorganization in the conceptualization of the subject. In this context, one of theimportant problems of guitar education is fingering. In this study, it was aimed toevaluate the views on the development of finger and string selection in the context ofthe left hand in guitar education. The research is a descriptive research and mixedmethod method was used. The data of the research were collected through interviewsand questionnaires. Frequency analysis of the data collected through a questionnaireconsisting of 10 questions for guitar trainers was made and tables were created andinterpreted. As a result of the research, it was determined that fingering is animportant problem in guitar education. The most important result of the research isthe broad consensus that finger number use should be a teachable educational topic.Another result is that there is no standard understanding in determining fingernumbers according to guitar artists. When the instrument life is considered, it isunderstood that writing finger numbers, as a subject directly related to making music,as well as the individuality of music, develops with individual experience andconsists of personal approaches. These reasons are primarily associated withergonomics, which refers to playing easily, preserving strength, and protectingphysical health, as well as musical reasons. Some guitarists stated that they changedfinger numbers as an exercise and actually pointed to a teaching strategy related to the subject. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Gitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of views on the improvability of finger and string selection in the context of the left hand in guitar education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-17 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10337347 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 753354 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |