Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Gençel Ataman, Özge | |
dc.contributor.author | Kavaklı, Hande | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:33:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:33:57Z | |
dc.date.submitted | 2022-04-06 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733823 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Balıkesir, Uludağ, Marmara ve Çanakkale 18 Mart Üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinin Temel Eğitim Bölümlerinin Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören 407 4. sınıf öğrencisi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri `Kişisel Bilgiler Formu` ve Afacan'ın (2008) `Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği` ile elde edilmiştir. Araştırmaya ilişkin verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmeni adaylarının ölçekteki tüm maddelere ilişkin ortalamalarının sınıf öğretmeni adaylara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeyleri ölçeğin alt boyutlarına göre değerlendirildiğinde; `müzikte bilgi birikimine güven duygusu` alt boyutunda okul öncesi öğretmenleri açısından anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Ölçeğin diğer alt boyutlarını oluşturan; `müzikte uygulama becerisine güven duyma`, `müzikte teorik bilgiyi yaşam becerisine dönüştürme` ve `müzikte bilgi ve beceriyi kullanmada istekli olma ve kendine güven duyma` arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeyleri cinsiyet ve öğrenim görülmekte olan üniversiteler açısından değerlendirildiğinde ise cinsiyet değişkeninin müzik-öz yeterlik üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Öğrenim görülmekte olan üniversite değişkeninde ise sınıf öğretmeni adayları açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı ancak Balıkesir ve Uludağ Üniversitelerinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmeni adaylarından daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni Adayları, Okul Öncesi Öğretmeni Adayları, Müzik Eğitimi, Öz-yeterlik, Müzik Öz-yeterlik. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the music self-efficacy levels of primary school teachers and pre-school teacher candidates and to compare them in terms of various variables. In the 2019-2020 academic years, 407 4th grade students studying in the Basic Education Departments of the Education Faculties of Balıkesir, Uludağ, Marmara and Çanakkale 18 Mart Universities, and in the Departments of Primary Education and Preschool Education constitute the sample group of the research. `Personal Information Form` and `Music Teaching Self-Efficacy Scale` developed by Afacan (2008) were used as data collection tools. Parametric tests were used in the analysis of the data related to the research. Based on the findings of the research, It was determined that the average of all the items in the scale of pre-school teacher candidates was higher than that of the primary school teacher candidates. When the music self-efficacy levels of classroom teachers and pre-school teacher candidates were evaluated according to the sub-dimensions of the scale; In the sub-dimension of trust in knowledge in music, a significant difference was found in terms of preschool teachers. Constituting the other sub-dimensions of the scale; there was no significant difference between confidence in practice skills in music, ability to transform theoretical knowledge into life skill in music, and willingness and self-confidence to use knowledge and skills in music. When the music self-efficacy levels of primary school teachers and pre-school teacher candidates were evaluated in terms of gender and universities, it was determined that the gender variable did not have an effect on music self-efficacy. It was concluded that there was no significant difference in terms of the primary school teacher candidates in the variable of the university at which education was received, but the music self-efficacy levels of the pre-school teacher candidates studying at Balıkesir and Uludağ Universities were higher than the pre-school teacher candidates studying at Çanakkale 18 Mart University.Keywords: Classroom Teacher Candidates, Preschool Teacher Candidates, Music Education, Self-efficacy, Music Self-efficacy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of music self-efficacy levels of primary school teacher candidates and preschool teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-04-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 10250091 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 715240 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |