Okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının pedagojik sanat eleştirisi düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Biber, Kazım | |
dc.contributor.author | Kopuk, Mehriye | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:33:56Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:33:56Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-16 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733820 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının pedagojiksanat eleştirisi yapabilmeleri düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanınevrenini Balıkesir ilinde 2020-2021 eğitim öğretim yılında okul öncesi eğitime devameden 5-6 yaş çocukları oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlıörnekleme yöntemlerinden tipik örnekleme yöntemi ile belirlenen, Balıkesir İliAltıeylül ve Karesi ilçelerinde bağımsız anaokulu ve ilkokul bünyesindekianasınıflarına devam eden 5-6 yaş 15 kız, 15 erkek olmak üzere toplam 30 çocukoluşturmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıyapılmış ve veri toplama araçlarından görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamaaracı olarak araştırmacı tarafından alanyazın incelenerek ve uzman onayı alınarakhazırlanmış olan 4 basamak, 35 sorudan oluşan `Pedagojik Sanat Eleştirisi GörüşmeFormu` ve pedagojik sanat eleştirisi yapabilme düzeylerinin değerlendirilmesi içinaraştırmacı tarafından uzman onayı alınarak geliştirilmiş dereceli puanlama anahtarı(analitik rubrik) kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerikullanılarak betimsel analiz ile frekans ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistiklerdenyararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin frekans ve yüzdelik değerlerialınmış, dereceli puanlama anahtarı (analitik rubrik) kullanılarak analiz edilmiş veveriler betimsel ve kategorisel analiz teknikleri ile araştırmacı tarafındanyorumlanmıştır. Araştırma sonucunda sanat eserinde görülenlerin, sanatın tasarımelemanları ve ilkeleri hakkında bilgilerin olduğu betimleme ve çözümlemebasamakları değerlendirildiğinde çocukların desteklenmesi gerektiği; yorumlama veyargılama basamaklarında ise kendi duygu ve düşünceleri ifade ettikleri için dahabaşarılı oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Görsel okuma ve pedagojik sanat eleştirisibecerilerinin gelişmesi için bu becerilere yönelik etkinliklere yer verilmesi gerektiği,müze, sergi ve galeri alanlarına geziler düzenlenmesi önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the level of pedagogical art criticismof 5-6 year old children attending pre-school education. The population of the researchconsists of 5-6 year old children who continue their pre-school education in theprovince of Balıkesir in the 2020-2021 academic year. The study group of the researchconsists of a total of 30 children, aged 5-6, 15 girls and 15 boys, who attendindependent kindergartens and kindergartens in primary schools in Balıkesir ProvinceAltıeylül and Karesi districts, which are determined by the typical sampling method,one of the purposive sampling methods. In the research, a case study from qualitativeresearch methods was made and the interview method, one of the data collection tools,was used. As a data collection tool, the `Pedagogical Art Criticism Interview Form`consisting of 4 steps and 35 questions, which was prepared by the researcher afterexamining the literature and getting expert approval, and an analytical rubricdeveloped by the researcher with expert approval to evaluate the level of pedagogicalart criticism were used. In the analysis of the data, descriptive analysis and descriptivestatistics such as frequency and percentage were used by using qualitative researchmethods. The frequency and percentage values of the data obtained in the researchwere taken, analyzed using a rubric, and the data were interpreted by the researcherwith descriptive and categorical analysis techniques. As a result of the research, whenthe description and analysis steps, which include information about the designelements and principles of art, are evaluated, children should be supported; In theinterpretation and judgment stages, it was concluded that they were more successfulbecause they expressed their own feelings and thoughts. In order to develop visualreading and pedagogical art criticism skills, it is suggested that activities related tothese skills should be included and trips to museums, exhibitions and galleries are organized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının pedagojik sanat eleştirisi düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of criticisms of pedagogic art for 5-6 year old children in preschool education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Multi-disciplinary art education method | |
dc.subject.ytm | Discipline based art education | |
dc.identifier.yokid | 10251812 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 752667 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |