Okulların fiziksel koşullarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin bulanık mantık yardımıyla yorumlanması
dc.contributor.advisor | Çitil, Mehmet | |
dc.contributor.author | Dağlı, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:33:44Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:33:44Z | |
dc.date.submitted | 2021-09-06 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733785 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada okulların fiziksel koşullarının öğrenci psikolojisine ve başarısına etkisi incelenmiştir. Okulların mevcut fiziksel koşulları incelenmiş, bulanık mantık yardımıyla fiziksel koşullar iyileştirildiğinde öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Bu zamana kadar ki mevcut değerlendirme, tercih ve seçim sistemi bulanık mantık kavramı kullanılmadan yapılmaktadır. Kullandığımız yöntemin sonuçları ile mevcut sistemin sonuçları birbiri ile tutarlıdır. Daha önceden yapılan çalışmalar incelenip, tespit edilen kriterlere bağlı olarak yapılan analizlerden elde edilen bilgiler ışığında öğrenmenin, öğrenci başarısının ve motivasyonunun fiziksel kalite ile olan ilişkisine bulanık mantıkla tespiti yapılmış ve öğrencinin başarısını ve motivasyonunu artıracak fiziksel ortam kriterleri ortaya konulmuştur.Bu tez 5 ana başlıktan oluşmaktadır. İlk iki bölümde eğitim üzerine olup, eğitim ve temel unsurları üzerine temel ve yaygın kavramlara yer verilmiştir. Eğitimi etkileyen unsurlar açıklanmış, fiziksel mekanın sahip olması gereken koşulları her açıdan ele alınmış ve alanında gelişmiş ülkeler bazında tespitler ve değerlendirmeler yer almıştır. Fiziksel mekanın sahip olması gereken koşullar tek tek incelenmiştir. Üçüncü bölümde bulanık mantık (fuzzy logic) ve bulanık TOPSIS kavramı temel olarak ele alınmıştır. Bulanık mantığın bilimin, hayatın her alanına etkisinden yola çıkarak eğitime nasıl katkı yapacağı üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde ise tezin konusuyla ilgili yaptığımız araştırma verilmiş ve değerlendirme yapılmıştır. Son bölümde gelişmiş ülkelerin şartları ile ülkemiz şartlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study the physical quality of the classes the physical conditions of the student classes and the physical conditions of the schools can be made more advantageous with the intuitive fuzzy logic method and it has a positive effect on student achievement. Until now, the current evaluation, choice and selection system is carried out without using fuzzy logic concept. The results of the method we use are consistent with the results of the current system. In the light of the information obtained from the literature review and analysis, the design criteria that will increase the success and motivation of the student have been determined by determining the effect of fuzzy logic on the relationship of student learning, success and motivation with physical quality.This thesis consists of 5 main titles. The first two chapters are on education, and basic and common concepts on education and its basic elements are included. The factors affecting education have been explained, the conditions of physical space have been discussed in every aspect, and there have been determinations and evaluations on the basis of developed countries in the field. The conditions that the physical space should have were examined one by one. In the third chapter, fuzzy logic and fuzzy TOPSIS concept are basically discussed. It is focused on how fuzzy logic can contribute to education, starting from the effect of science on every aspect of life. In the fourth chapter, the research we have done on the subject of the thesis is given and an evaluation is made. In the last part, the conditions of developed countries and the conditions of our country are compared. Conclusions and recommendations are presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Okulların fiziksel koşullarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin bulanık mantık yardımıyla yorumlanması | |
dc.title.alternative | Interpretation of the effect of physical conditions of schools on student achievement using fuzzy logic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-09-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10286996 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 676843 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |