Show simple item record

dc.contributor.advisorErdemir, İbrahim
dc.contributor.authorİşgüder, İsmail Hakkı
dc.date.accessioned2023-09-22T11:32:01Z
dc.date.available2023-09-22T11:32:01Z
dc.date.submitted2023-01-16
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733521
dc.description.abstractBu çalışmanın esas amacı, lise öğrencilerinde fiziksel aktivite seviyesiyle, akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışma Balıkesir'deki, 9-12. Sınıflar arasındaki lise öğrencileriyle sınırlıdır. Balıkesir'de 13 tane Anadolu lisesi vardır. Okullar rastgele üçe bölünmüştür. Üç tanesi 9. sınıflar için, üç tanesi 10. sınıflar için, üç tanesi 11. sınıflar için ve üç tanesi de 12. sınıflar için rastgele seçilmiştir. Her okuldan birer sınıf rastgele seçilmiştir. Öğrencilerin fiziksel aktivite seviyesini ölçmek için Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi (FADA) uygulanmıştır. Bu, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi'nin (IPAC) Türkçe versiyonudur. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için e-okul genel başarı ortalaması puanları dikkate alınmıştır. Çalışmanın dizaynı ilişkiseldir. Bu çalışmanın bağımlı değişkenleri Genel Not Ortalaması ve Fiziksel Aktivite Seviyesidir. Bağımsız değişkenler, sosyo- ekonomik statü, ebeveynlerin eğitim seviyesi, cinsiyet, ders çalışmaya harcanan zaman, yaş, bilgisayarla geçirilen zaman ve televizyon izleyerek geçirilen zamandır.İstatistiksel analizler için, Pearsonkorelasyon katsayısı, karışık desen çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve hiyerarşik regresyon analizleri kullanılmıştır. Bu çalışmada sosyo-ekonomik statünün akademik başarıya etkisinin olmadığı; yaş ve cinsiyetin akademik başarıda etkili olduğu görülmüştür. Baba eğitim seviyesinin akademik başarıda etkili olmadığı fakat anne eğitim seviyesinin akademik başarıda etkili olduğu tespit edilmiştir. Ders çalışmaya harcanan zamanın akademik başarıda etkili olduğu saptanmıştır. Bilgisayarla geçirilen zaman ve televizyon izleyerek geçirilen zamanın olumsuz yönde etkili olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonucunda, lise öğrencilerinde fiziksel aktivite ve akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı kanıtlanmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine the relationship between physical activity level and academic achievement in high school students. This study is limited with grade 9-12 high school students in Balıkesir. There are 13 high schools in Balıkesir. The schools have been divided into four levels randomly. Three classes have been chosen for each level. one class was chosen randomly from every school. To measure the physical activity levels of the students, Physical Activity Evaluation Questionnaire (FADA) has been applied. It is the Turkish version of International Physical Activity Questionnaire (IPAC). To measure the academic achievement of the students, e-school grand point average scores were considered. Design of the study was associational. Dependent variables of this study were Grand Point Average (GPA) score and Physical Activity Level. Independent variables were socio economic status, education level of parents, gender, time spent studying lessons, age, time spent with computer and timespent watching television. For the statistical analysis Pearson Correlation Coefficient, MANOVA and Hierarchical Regression Analysis have been applied.In this study, the results revealed that socio economic status has no significant effect on academic achievement. Age and gender have significant effect on academic achievement. Father education level has no significant effect on academic achievement but, mother education level has significant effect on academic achievement. Time spent studying lessons has significant effect on academic achievement. Time spent with computer and time spent watching television have a significant negative effect on academic achievement. As a result of this research, it was proven that there was no statistically significant relationship between physical activity level and academic achievement in high school students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyiyle akademik başarı ilişkisi
dc.title.alternativeActivity and academic achievement in high school studentsthe relationship between physical
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-16
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10241470
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid770257
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess