Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzşahin, Mehtap
dc.contributor.advisorElçi, Meral
dc.contributor.authorYiğit, Nevin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:22Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:22Z
dc.date.submitted2022-10-06
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733422
dc.description.abstractBilgisayar ve iletişim teknolojilerinin gelişip ilerlemesiyle birlikte modern eğitimin yeni paradigması olarak `sanal öğrenme` kavramı ortaya çıkmış ve dünyada büyük ilgi görmüştür. Bilgisayar ve internet teknolojileri bireysel, akademik, profesyonel ve ticari hayatla bir bütün haline gelmiştir. Sanal öğrenme ülkemizde de yeni nesil bir öğrenme ve gelişim modeli olarak kabul görmüştür.Günümüzde eğitim ve öğretim sadece öğrenim çağındakiler içindir anlayışı geçerliliğini yitirmiştir. Öğrenciler akademik başarıları için eğitim ve öğretime ihtiyaç duyarken, çalışma hayatındaki kişiler kariyerleri için ve ömür boyu kendini geliştirmek isteyen bireyler de kişisel gelişimleri için tercih etmektedir. Bu araştırmada sanal öğrenme uygulamalarını daha da güçlendirmek adına sanal öğrencinin öğrenme başarısını ve memnuniyetini etkileyen kritik faktörler ve etkileri ele alınmıştır. Ampirik veri sonuçları İstanbul Anadolu yakasında yer alan üniversitelerin çeşitli branşlarında eğitim gören 189 öğrenciden online anket ile elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin bilgisayar kaygısı, internet özyeterlilikleri, bilgisayara karşı olumsuz tutumları, bilgi teknolojilerinin kalitesi ve algılanan kullanım kolaylığının sanal öğrenci başarısı vasıtasıyla sanal öğrenme memnuniyetineetkileri ele alınmıştır. Araştırmanın bulgularına göre sanal öğrenme başarı kriteri bu çalışmada ara değişken etkisine sahiptir. Bağımsız değişkenlerden bilgi teknolojileri kalitesi ve algılanan kullanım kolaylığının, sanal öğrenme başarısı vasıtasıyla memnuniyetipozitif etkileyerek arttırdığı ortaya konmuştur. Diğer değişkenler olan sanal öğrencilerin internet özyeterlilikleri, bilgisayar kaygısı ve bilgisayara karşı olumsuz tutumlarının sanal öğrenme başarı kriteri vasıtasıyla, sanal öğrenme memnuniyetineanlamlı bir etkisi yoktur.
dc.description.abstractWith the development and advancement of information and communication technologies, the concept of `Virtual Learning` has emerged as the new paradigm of modern education and has received great attention in the world. Computer and web technologies are integrated with professional, academic, commercial and individual life. Virtual Learning has also acquired its place as the model for a new generation of learning and development in Turkey.Nowadays, the understanding that education is only valid for those in the age of education has lost its validity. Students need education for their academic success. However, people in working life are often intertwined with education and training for their careers. Individuals who want to develop themselves prefer various courses and training programs for their personal development.In this research, critical factors that affect student satisfaction and learning achievement and their effects are examined in order to further strengthen virtual learning applications. The empirical data were obtained from 189 students studying in various branches of universities in the Anatolian side of İstanbul through an online survey. In this research, the effects of students' computer anxiety, internet selfefficacy, negative attitudes towards computers, quality of information technologies and perceived ease of use on virtual learning satisfaction through virtual learning success have been searched.According to the findings of the research, the virtual learning success criterion has a mediator effect in this study. It has been shown that information technology quality and perceived ease of use, which are among the independent variables, positively affect satisfaction through virtual learning success. Virtual students' internet self-efficacy, computer anxiety and negative attitudes towards computers which are other variables, no significant effect on virtual learning satisfaction was found through the virtual learning success criterion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖgrencilerin sanal öğrenme memnuniyetlerini ve başarılarını etkileyen kritik faktörler: Üniversite öğrencileri üzerinde ampirik bir çalışma
dc.title.alternativeThe critical factors affecting the virtual learning satisfaction and success of the students: An ampirical study on the civilization students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmComputer anxiety
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmVirtual education
dc.subject.ytmVirtual learning environments
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10214049
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid661247
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess