Yaşam boyu öğrenme, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık ve yenilikçilik ilişkisi: Üniversite idari personeli üzerinde bir araştırma
dc.contributor.advisor | Demirkol, Kurtuluş | |
dc.contributor.author | Tuncay, Erol | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:31:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:31:19Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-09 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733416 | |
dc.description.abstract | Bilgi toplumunda var olabilmek ve sürdürülebilir rekabet için yenilik ve yenilikçilik gibi ön koşul haline gelen yaşam boyu öğrenme, çalışanların bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık gibi becerilere sahip olmasını gerektirmektedir. Bu araştırmada yaşam boyu öğrenme, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık ve yenilikçilik ilişkisi incelenmiştir. Araştırma, Türkiye'deki devlet üniversitelerinde görev yapan 344 idari personel üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın verileri anket tekniği ile elde edilmiştir. Anket formu çevrimiçi olarak hazırlanmış ve katılımcılara e-posta ile iletilmiştir. Araştırmanın amacı, yaşam boyu öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık değişkenlerinin çalışanların yenilikçi davranışları üzerindeki etkisini ve yaşam boyu öğrenmenin, bilgi okuryazarlığı ve dijital okuryazarlığa etkisini incelemektir. Verilerin analizleri SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırma göre yaşam boyu öğrenme; bilgi okuryazarlığını, dijital okuryazarlığı ve yenilikçi davranışı pozitif yönde ve anlamlı düzeyde etkilemektedir. Bilgi okuryazarlığının da yenilikçi davranış üzerinde pozitif yönde ve anlamlı düzeyde bir etkisi tespit edilmesine karşın; dijital okuryazarlığın yenilikçi davranış üzerinde pozitif yönde bir etkisi tespit edilememiştir. Araştırma neticesinde elde edilen bulgular tartışılarak, araştırmacılara ve yöneticilere çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Yine araştırmanın gelecek çalışmalara ve literatüre de katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Lifelong learning, which has become a prerequisite such as innovation and innovation for existing in the information society and for sustainable competition, requires employees to have skills such as information literacy and digital literacy. In this study, the relationship between lifelong learning, information literacy, digital literacy and innovation was examined. The research was conducted on 344 administrative staff working at state universities in Turkey. The data of the research were obtained by the questionnaire technique. The questionnaire form was prepared online and sent to the participants by e-mail. The aim of the research is to examine the effects of lifelong learning, information literacy and digital literacy variables on the innovative behavior of employees and the effect of lifelong learning on information literacy and digital literacy. Data analysis was done with SPSS program. According to research, lifelong learning; It affects information literacy, digital literacy, and innovative behavior positively and significantly. Although information literacy has also been found to have a positive and significant effect on innovative behavior; No positive effect of digital literacy on innovative behavior was detected. The findings obtained as a result of the research were discussed and various suggestions were made to the researchers and managers. Again, it is thought that the research will contribute to future studies and literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Information and Records Management | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaşam boyu öğrenme, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık ve yenilikçilik ilişkisi: Üniversite idari personeli üzerinde bir araştırma | |
dc.title.alternative | The relationship between lifelong learning, information literacy, digital literacy and innovation: A study on university administrative staff | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-09 | |
dc.contributor.department | Strateji Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Administrative personnel | |
dc.subject.ytm | University personnel | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Innovative behaviour | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Information literacy | |
dc.subject.ytm | Digital literacy | |
dc.identifier.yokid | 10302286 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 684554 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |