dc.contributor.advisor | Arslan, Sibel | |
dc.contributor.author | Turhan, Sıla | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:30:53Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:30:53Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-14 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733383 | |
dc.description.abstract | Eğitim ve öğretim bireyin gelişiminde, kişiliğinde ve yaşamında belirli sonuçlar elde etmek amacıyla girişilen planlı ve yöntemli etkinliklerdir. İnsan davranışlarını geliştirme, bilgi ve becerilerde olumlu değişiklikler yaratarak mutlu ve sağlıklı bireylere sahip bir toplum olma yönündeki çabalardan birisi de beden eğitimi ile ilgili çalışmalardır. Zira eğitimde fikrî yeteneklerin geliştirilmesi kadar fizikî yeteneklerin geliştirilmesine yönelmek; özellikle gelişmiş ülkelerin de üzerinde önemle durdukları bir konudur. Eğitim tüm organizmayı ilgilendiren bütünüyle bir zihinsel-bedensel ilişki olduğuna göre zihin ve beden bir bütün olarak ele alınmalıdır. Çağdaş eğitim anlayışına uygun olarak eğitimde amaçların gerçekleşmesi, öğrencinin zihinsel eğitimi yanında fiziksel eğitimi ile αmümkündür. Beden eğitimi, genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Amaçları arasında bir paralellik bulunan her iki eğitim, bir bakıma birbirinin tamamlayıcısı bir nitelik taşımaktadır. Beden eğitimi bireylerin; fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimlerini sağlayan; yaratıcılık, liderlik gibi yeteneklerini geliştiren; boş zamanlarını değerlendiren; mücadeleci, azimli, uyumlu, üretken ve kararlı olma gibi kişilik özellikleri geliştiren; ayrıca bireyleri sorunlarından uzaklaştırarak stres atmalarını sağlayan bir eğitim alanıdır. Eğitim kurumlarında beden eğitimi ve sporun amacı; öğrencilerin beden, fikir ve ruh sağlığını koruyarak kendine güveni olan, isabetli karar verebilen, dürüst, kontrollü ve disiplinli insanlar olarak yetişmelerine yardımcı olmak ve bunların yanında mücadele güçlerini geliştirmek, sağlıklı yaşama alışkanlıkları edinmelerini sağlamak, millî birlik ve beraberlik duygularının güçlenmesini sağlamaktır. Çalışma için, beden eğitimi dersi genel amaçlarının gerçekleşme durumuna ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla Kırıkkale ili merkezinde bulunan 1040 lise öğrencisi bu araştırmaya dâhil edilmiştir. Çalışma teorik ve uygulama olmak üzere iki aşamadan oluşmuştur. İlk aşamada konuyla ilgili literatür taranmış, daha önce yapılmış araştırma sonuçları incelenmiştir. İkinci aşamada ise anket uygulanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde SSPS 25 paket programı kullanılmıştır. Demografik veriler frekans analizi ile incelenerek dağılımlar `%` olmak üzere tablolar ile sunulmuştur. Verilerin dağılımı Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile değerlendirilmiştir. Ayrıca Skewness ve Kurtosis değerleri göz önünde bulundurulmuştur. Verilerin normal dağıldığı görülmüş ve parametrik testler kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalar Bağımsız Örneklem T Testi ile grup karşılaştırmaları da One-Way Anova ile analiz edilmiştir. Grup karşılaştırmalarında anlamlı çıkan sonuçlarda öncesinde homojenliği belirlemek için Levene Testi uygulanmış ve Post-Hoc analizler değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Education and training are planned and methodical activities aimed at achieving certain results in the development, personality and life of the individual. One of the efforts to improve human behaviors, create positive changes in knowledge and skills and become a society with happy and healthy individuals is the studies on physical education. Because, in education, to focus on the development of physical abilities as well as the development of intellectual abilities; This is an issue that is especially emphasized by developed countries.Since education is a whole mental-physical relationship that concerns the whole organism, the mind and body should be considered as a whole. In accordance with the contemporary understanding of education, the realization of the aims in education is possible with the physical education besides the mental education of the student. Physical education is an integral part of general education. Both trainings, which have a parallel between their aims, are in a sense complementary. Physical education, physical, mental, emotional and social development of individuals, providing creativity, leadership, such as developing skills; It is a field of education that develops personality traits such as combative, determined, harmonious, productive and determined, and enables individuals to relieve stress from their problems.The aim of physical education and sports in educational institutions is to help our students to grow up as honest, controlled and disciplined people who are self-confident, able to make right decisions, to maintain their physical, intellectual and mental health and to develop their struggle forces, to ensure healthy living habits, to achieve national unity and solidarity. to strengthen emotions. The study was supported by a survey on 1040 people who were applied in Kırıkkale city center in order to evaluate students' opinions about the realization of the general objectives of physical education course. The study consisted of two stages: theoretical and practical. In the first stage, related literature was searched and the results of previous researches were examined. In the second stage, a questionnaire was applied. In the research, SSPS 25 package program was used for data analysis. Demographic data were analyzed by frequency analysis and their distribution `%` were presented in the tables. The distribution of the data was evaluated by Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests. Skewness and Kurtosis values were also considered. Data were normally distributed and parametric tests were used. Paired comparisons were analyzed with Independent Sample T Test and group comparisons were also analyzed with One-Way Anova. Levene Test was applied to determine homogeneity and post-hoc analyzes were evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi dersi genel amaçlarının gerçekleşme durumuna ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi ( Kırıkkale ili örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of the student's views on the realization of physical education course objectives (sample of Kırıkkale) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-14 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10308565 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 743036 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |