Fikrî Mülkiyet Hukukunda bilgisayar oyunlarının korunması
dc.contributor.advisor | Bilge, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Uysal, Emin Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T09:28:25Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T09:28:25Z | |
dc.date.submitted | 2022-01-10 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733372 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada kimi insanlar için günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası haline gelen bilgisayar oyunlarının fikrî mülkiyet hukuku çerçevesinde nasıl korunduğu, daha doğru ifadeyle nasıl korunabileceği incelenmiştir. Tercih edilen bilgisayar oyunu tabiri dijital oyun, video oyunu, ses oyunu, mobil oyun gibi kavramların hepsini kapsar şekilde bir üst kavram olarak kullanılmıştır. İnceleme yapılırken Türk hukukunun yanı sıra, yabancı hukuk sitemleri ve uluslararası hukukî durum da izah edilmiş; yerli ve yabancı mahkeme kararları ile anlatım güçlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmamız yalnızca Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde değil, Sınai Mülkiyet Kanunu ve sair mevzuat da göz önünde tutularak kaleme alınmıştır. Bilgisayar oyunlarının giderek genişleyen sosyal ve ekonomik etkileri, Twitch, YouTube gibi yayın platformlarında yapılan oyun yayınları, oyuncuların geliştirdiği modlar, e-spor müsabakaları gibi hususlar dikkate alındığında bu alanın kendi haline bırakılamayacağı çok daha net görülecektir. Çalışmanın odağını bilgisayar oyunlarının fikrî mülkiyet hukukunda korunması bağlığında tutabilmek için oyunların türlerinin incelenmesi, oyun platformlarının tek tek izahı gibi gerekli olmayan değerlendirmelerden kaçınılmıştır. Bu sebeple çalışmada bilgisayar oyunlarının tarihi ve oyun geliştirme süreçleri kısaca izah edilmiş, bilgisayar oyunlarının mevcut mevzuatlar kapsamında nasıl korunabileceği açıklanmış, korumaya dair yerli ve yabancı doktrin irdelenmiş, bilgisayar oyun sektöründe akdedilen sözleşmeler hakkında bilgi verilmiş ve buna ek olarak tespit edilen sorunların nasıl giderilebileceğine ilişkin çözüm önerileri sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, it has been examined how computer games, which have become an inseparable part of the daily lives of some people, are protected within the framework of intellectual property law or rather how they can be protected. The term computer game has been used as an inclusive concept for digital games, video games, audio games, and mobile games. While examining the topic, foreign legal systems and international situation were set forth in addition to Turkish law, and The narrative has been strengthened with the help of domestic and foreign court decisions. The study has been penned not only with the consideration of the Law on Intellectual and Artistic Works but also by paying regard to the Industrial Property Law and other legislation. Considering the ever-expanding social and economic impacts of computer games, game broadcasts on broadcast platforms such as Twitch and YouTube, modes developed by players, e-sports competitions, it will be seen much more clearly that this field cannot be left to itself. To keep the focus of the study on the topic of protection of computer games in intellectual property law, unnecessary evaluations such as examining the types of games and singly explaining the game platforms were avoided. For this reason, in this study, the history of computer games and game development processes are briefly explained, the protection status of computer games within the scope of current legislation, domestic and foreign doctrines regarding protection are examined, information is given about the contracts concluded in the computer game sector, and in addition to this, recommendations on how to solve the determined problems are offered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Fikrî Mülkiyet Hukukunda bilgisayar oyunlarının korunması | |
dc.title.alternative | Protection of video games in Intellectual Property Law | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-01-10 | |
dc.contributor.department | Özel Hukuk Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10311695 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 703517 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |