Görsel iletişim tasarımında özgün harfleme ile illüstrasyonun birlikte kullanımı ve bir uygulama çalışması
dc.contributor.advisor | Demir, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Bilgi Ataay, İrem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T09:21:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T09:21:21Z | |
dc.date.submitted | 2023-04-11 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733342 | |
dc.description.abstract | Görsel iletişim tasarımında metin ve imgenin birlikte uyum içinde olması gerekmektedir. Birçok görsel iletişim tasarımı ürününde metnin imge olarak kullanıldığı da bilinmektedir. Metnin bir tipografik düzenlemeden öte tamamen el yapımı olması ise hem kompozisyondaki imgeyle organik bağ oluşmasını hem de özgün bir ürün ortaya çıkmasını desteklemektedir. Bu tezde metnin el yapımı yazı, imgenin ise illüstrasyon olduğu durumlar görsel iletişim tasarımı açısından incelenmiştir. Tezin en önemli önermesi, harfleme olarak bilinen el yapımı yazının yaratıcı ve biricik olma özellikleri göz önüne alınarak özgün harfleme olarak adlandırılmasıdır. Özgün harflemenin temeli el yazısına dayanmaktadır. Bu nedenle ilk olarak el yazısının tanımı ve kısa tarihçesi anlatılmıştır. Özgün harflemenin yazılan değil çizilen bir süreç olması nedeniyle eskiz aşamalarıyla başlayarak detaylı bir biçimde aktarılmıştır. Özgün harflemenin üretim sürecinde yer alan harf ve kompozisyon oluşturma tekniklerinden bazıları ile (İskelet Tekniği vb.) literatüre yeni terimler kazandırılmıştır. Bu tekniklerin verimliliği ve uygulanabilirliği yazar tarafından uygulanarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bir sonraki bölümünde ele alınan illüstrasyon konusu, yazarın tasarımcı bakış açısı çerçevesinde incelenmiş olup illüstrasyonun sanatla ilişkisi sorgulanmış, görsel iletişim tasarımındaki işlevleri ve görsel dil oluşturma kavramından bahsedilmiştir. Görsel iletişim tasarımında özgün harflemenin en sık kullanıldığı alanlardan biri olan illüstrasyonla ilişkisi bu araştırmanın ana konusu olmuştur. İllüstrasyonun bahsettiği konuya ve illüstrasyonun stiline göre metnin özgün harfleme ile oluşturulmasının uygun olduğu durumlar incelenmiştir. Görsel iletişim tasarımında özgün harfleme ile illüstrasyonun birlikte kullanılması hakkında detaylı bir tarih araştırması yapıldıktan sonra görsel iletişim tasarımı alanlarında özgün harfleme ve illüstrasyonun birlikte kullanıldığı alanlar ve örnekler incelenmiştir. Beşinci bölümde ise araştırmacının hayalî bir meyve suyu markası olarak kurguladığı Good Jus için görsel iletişim tasarımları uygulanmıştır. Markanın logosu, kurumsal kimliği, ambalaj tasarımları, menü tasarımları, mekân tasarımları özgün harfleme ve illüstrasyondan oluşan tasarım anlayışıyla tamamlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In visual communication design, text and image should be in harmony together. It is also known that text is used as an image in many visual communication design products. The fact that the text is completely handmade rather than a typographic arrangement supports both the formation of an organic connection with the image in the composition and the emergence of an original product. In this thesis, the cases where the text is handmade writing and the image is illustration are examined in terms of visual communication design. The most important proposition of the thesis is that handmade writing, known as lettering, is called unique lettering, considering its creative and unique features. Unique lettering is based on handwriting. For this reason, firstly, the definition and brief history of handwriting is explained. Since unique lettering is a process that is drawn, not written, it has been explained in detail, starting with the stages of sketching. Some of the letter and composition creation techniques (Skeleton Technique, etc.) included in the production process of the unique lettering have brought new terms to the literature. The efficiency and applicability of these techniques were analyzed by the author. The subject of illustration, which is discussed in the next part of the study, is examined within the framework of the author's designer perspective, the relationship of illustration with art is questioned, its functions in visual communication design and the concept of creating a visual language are mentioned.Its relationship with illustration, which is one of the areas where unique lettering is used most frequently in visual communication design, has been the main subject of this research. According to the subject of the illustration and the style of the illustration, the situations in which it is appropriate to create the text with unique lettering were examined. After a detailed historical research on the use of unique lettering and illustration together in visual communication design, the areas and examples where unique lettering and illustration are used together in the fields of visual communication design are examined. In the fifth part, visual communication designs were applied for Good Jus, which the researcher designed as an imaginary fruit juice brand. The brand's logo, corporate identity, packaging designs, menu designs, space designs have been completed with a design approach consisting of unique lettering and illustration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görsel iletişim tasarımında özgün harfleme ile illüstrasyonun birlikte kullanımı ve bir uygulama çalışması | |
dc.title.alternative | Use of unique lettering and illustration in visual communication design and a case study | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-04-11 | |
dc.contributor.department | Yeni Medya Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10256261 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 784240 | |
dc.description.pages | 199 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |