Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzüstün, Engür
dc.contributor.authorÖztürk, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-04T09:58:00Z
dc.date.available2020-12-04T09:58:00Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72061
dc.description.abstractGıda sektöründe perakendecilik, müşterinin ihtiyaçlarını tespit ederek çeşitli ürünlerien uygun şartlarla kendilerine ulaştırma çabasıdır. Birinci bölümde günümüzde hızla gelişenbu sektörde, perakendeciliğin tanımı ve işlevlerini, Türkiye'deki tarihsel süreçleri ileperakendeciliğin ekonomik temelleri kısaca anlatılmıştır. Orta ve küçük ölçekli perakendemağazaları tanımlandıktan sonra bu mağazaların özelliklerini, fonksiyonlarını, sorunlarını vebaşarı faktörlerini inceledik.kinci bölümde ise, insan kaynakları yönetimini, eğitimini, orta ve küçük perakendemağazalarında eğitiminin içeriğini, eğitim profilini ve başarı faktörlerini inceledik. Üçüncübölümde tezimizin konusu olan Groseri'de uygulamalı bir araştırma yaptık. Groseri hakkındagenel bilgi verdikten sonra şirketin insan kaynakları eğitim sürecini, araştırmanın niteliklerinive değerlendirmesini yaptık. Son bölümde araştırmanın sonuçlarına göre, orta ölçekliperakende mağazalarında çalışan personele çeşitli konularda devamlı eğitimin verilmesini vebu konuda personelin daima yapıcı ve donanımlı olarak hizmet vermesi gerekliliği ortayaçıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Perakende, nsan Kaynakları Eğitimi, Groseri
dc.description.abstractRetailing at food sector is the effort of providing various goods with appropriateconditions by establishing customers? needs. In the first part, the definition and functions, theeconomic foundations and the historical periods of retailing sector in Turkey has briefly beenexplained. After the definition of the retail shops, the characteristics of these shops,functions, problems and achievements has been studied.In the second part, human resources management and education, the content ofeducation in small and medium scaled retailing shops, education profiles and the achievementfactors have been investigated. An empirical research on Groseri markets has been done in thethird part. After the brief information is given about Groseri markets, the process of humanresources education, the research quality and the evaluation have been made. The last part ofthis study is the conclusion and the suggestions part. It has been suggested that continuousand better education in various subjects have to be provided for the working personnels inorder to enable them to be qualified people.Key Words: Retail, Human Resource Education, Groserien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrta ve küçük ölçekli perakende işletmelerinde insan kaynakları yönetimi: Groseri ltd uygulaması
dc.title.alternativeHuman resource education in the medium and small scale retaling businesses: An Application at groseri ltd
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid188262
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205753
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess