Show simple item record

dc.contributor.advisorYağcı, Mehmet İsmail
dc.contributor.authorNalçaci, Gül
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:56Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:56Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72021
dc.description.abstractSon yıllarda giderek ağırlaşan rekabet koşulları üretici firmaları rakiplerine karşı avantaj yaratabilmek adına yeni arayışlara itmiş, ürün odaklı olan satış stratejilerini pazar odaklı olarak yapılandırmaya yönlendirmiştir. Pazar odaklı strateji kurmaya yönelen üreticilerin ihracat performanslarını artırıcı faaliyetleri belirleyip kaynaklarını bu yönde kullanmaları ise daha büyük önem kazanmıştır.Bu çalışmada üretici firmalara üzerinde kaynak temelli bir bakış açısı ile firmalara rekabet avantajı sağlayan önemli kaynaklar ve pazarlama becerileri tanımlanmış, bu paralelde çeşitli sektörlerdeki 14 üretici firma ile kritik vaka metodu kullanılarak ihracat pazarlarında yapmış oldukları çalışmalar derinlemesine incelenerek ihracat performansları üzerine etkileri değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractFor the last years, under increasing intensive competitive conditions, manufacturing firms has been seeking ways to create advantages against their competitors that lead them to change their product oriented strategy to build market oriented strategy. Thus it is important for those firms, built their strategies as market oriented, to define their activities and use their resources to increase their export performance. In this study, using resource based view, important resources and marketing capabilities of manufacturing companies that play key roles in their export performance were examined. Then after, to understand in depth, affects of those defined resources and marketing capabilities on manufacturing firms export performance, export activities of 14 Turkish manufacturing firms in different sectors were investigated by critical incident method .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKaynak temelli yaklaşım ile üretici firmaların pazarlama becerilerinin ihracat performansları üzerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAffects of marketing capabilities on export performance using resource based view: assessment on manufacturing companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmMarket-oriented
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmMarketing functions
dc.subject.ytmResource-based costing
dc.subject.ytmResource management
dc.identifier.yokid444848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319966
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess