Show simple item record

dc.contributor.advisorYağcı, Mehmet İsmail
dc.contributor.authorÖztürk, Linda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:55Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:55Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72020
dc.description.abstractBu çalışmada bireyin kişilik özellikleri, marka kişiliği, satın alma niyeti ve yüksek fiyat ödeme eğilimleri arasındaki ilişkiler ve etki yönleri araştırılmıştır. Bireyin kişilik özellikleri 5 ana boyutta ve marka kişiliği özellikleri 4 ana boyutta ele alınarak incelenmiştir. Beğenmelik ürün kategorisinden spor ayakkabı ile kolayda ürün kategorisinden diş macununun bireyin kişiliğine, markanın kişiliğine, tüketici satın alma niyeti ve yüksek fiyat ödeme istekliliğine etkisi faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılarak araştırılmıştır.Veriler, Mersin ilinde 11 Haziran ve 4 Ağustos 2013 tarihleri arasında kolayda örnekleme yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlar, marka kişiliğinin tüketicilerin satın alma niyeti ve yüksek fiyat ödeme eğilimi üzerinde dikkate değer önemde bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca sonuçlar, incelenen değişkenler bazında kolayda ve beğenmelik ürünler arasında farklılık olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Kişiliği, Birey Kişiliği, Tüketici Davranışları
dc.description.abstractThis thesis aims to investigate the relationships among the variables, such as individuals' personality, brand personality, purchase intention and the tendency of paying premium prices and the effects of these factors. Individual personality is analyzed in five dimensions, and the brand personality is analyzed in four dimensions. Sneakers was chosen for the shopping goods category while toothpaste was chosen for the convenience goods category to conduct further analyses, such as factor analysis, correlation analysis, and regression analysis. The data was collected from a convenience sample in Mersin between the dates June 11 and August 4, 2013. . The analysis results revealed that the brand personality has a significant impact on the purchase intentions of consumers and their tendency to pay premium prices. The results also showed that there are some differences between convenience and shopping goods with respect to the variables analyzed.Key Words: Brand, Brand's Personality, Individual's Personality, Consumer Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka kişiliği ile bireyin kişilik özelliklerinin satın alma niyetine ve yüksek fiyat ödeme eğilimine etkisini belirlemeye yönelik Adidas ve Colgate markaları üzerine Mersin ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeAn application on the brands Adidas and Colgate in Mersin district to identify the impacts of the brand personality and individual personality on purcahsing intentions and paying high prices trend
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345913
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess