Show simple item record

dc.contributor.advisorHumıston, Kım Raymond
dc.contributor.authorZaman, Seden
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:53Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72019
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramının İngilizce?nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda öğrencilerin gramer başarısını arttırıp arttırmadığını saptamaktır. Çalışmanın diğer amacı, öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramının İngilizce dersine uyarlanması hakkındaki görüşlerini almaktır. Howard Gardner tarafından önerilen Çoklu Zeka Kuramı çevçevesinde Thomas Armstrong tarafından geliştirilen Çoklu Zeka Anketi öğrencilerin hangi tür zekaya sahip olduklarını belirlemek üzere uygulanmıştır. Veri toplama sürecinde bu kuram ile gramer başarısı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarabilmek amacıyla öntest ve sontest uygulanmıştır. Bu çalışma, Toros Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi birinci sınıfta okumakta olan 34 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find out if the Multiple Intelligence Theory improves students? grammar in EFL classes. Another aim of the current study is to receive students? opinions about the implementation of MI Theory in English classes. Within the frame of the Multiple Intelligence Theory suggested by Howard Gardner, the Multiple Intelligence Checklist developed by Thomas Armstrong was implemented so as to define which intelligence types the students have. In data collection, pre-test and post-test were done with the aim of finding out the relation between this theory and grammar improvement. The study was conducted on 34 freshman students who are studying at Toros University Vocational School Child Development Department.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of multiple intelligence theory on the improvement of grammar skills
dc.title.alternativeÇoklu zeka kuramının gramer becerisinin gelişmesindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.identifier.yokid10001993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327625
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess