The effects of multiple intelligence theory on the improvement of grammar skills
dc.contributor.advisor | Humıston, Kım Raymond | |
dc.contributor.author | Zaman, Seden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:56:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:56:53Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72019 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramının İngilizce?nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda öğrencilerin gramer başarısını arttırıp arttırmadığını saptamaktır. Çalışmanın diğer amacı, öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramının İngilizce dersine uyarlanması hakkındaki görüşlerini almaktır. Howard Gardner tarafından önerilen Çoklu Zeka Kuramı çevçevesinde Thomas Armstrong tarafından geliştirilen Çoklu Zeka Anketi öğrencilerin hangi tür zekaya sahip olduklarını belirlemek üzere uygulanmıştır. Veri toplama sürecinde bu kuram ile gramer başarısı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarabilmek amacıyla öntest ve sontest uygulanmıştır. Bu çalışma, Toros Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi birinci sınıfta okumakta olan 34 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to find out if the Multiple Intelligence Theory improves students? grammar in EFL classes. Another aim of the current study is to receive students? opinions about the implementation of MI Theory in English classes. Within the frame of the Multiple Intelligence Theory suggested by Howard Gardner, the Multiple Intelligence Checklist developed by Thomas Armstrong was implemented so as to define which intelligence types the students have. In data collection, pre-test and post-test were done with the aim of finding out the relation between this theory and grammar improvement. The study was conducted on 34 freshman students who are studying at Toros University Vocational School Child Development Department. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effects of multiple intelligence theory on the improvement of grammar skills | |
dc.title.alternative | Çoklu zeka kuramının gramer becerisinin gelişmesindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.identifier.yokid | 10001993 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327625 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |