Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorHal, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:36Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72007
dc.description.abstractYabancı bir dilde yazma, dil öğrenme süreci ve öğrenme çıktılarını direkt etkileyen bir dizi bireysel farklılıklardan ötürü zordur. Bununla birlikte yazma becerisi dil ögrenmenin en önemli ve en karmaşık süreçlerinden biridir. Biliş ötesi stratejileri ve özyeterlilik, etkili yazmanın önemini vurgulamaktadır. Dile dair yeni şeyler üretirken bu terimler yazmanın geliştirilmesi ve daha uzun kaliteli metinler üretilmesinde kesinlikle etkilidir.Bu çalışma biliş ötesi stratejilerinin ve öz-yeterliliğin yabancı dilde yazmaya etkisini detaylı bir şekilde keşfetme ihtiyacını karşılamayı amaçlamaktadır.Bu çalışma, Karataş/ Yemişli İlköğretim Okulunun 8. Sınıfa kayıtlı 40 öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.Öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki başarılarını ve öğrencilerin öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarabilmek açısından öntest- sontest deseni benimsenmiştir. Veri toplama sürecinde aradaki ilişkiyi ortaya çıkarabilmek amacıyla öğrencilerin yazma dersinden aldığı notları ve öz-yeterlilik testi; öntest ve sontest olarak uygulanmıştır.Bu çalışmanın sonuçları öz-yeterlilik, biliş-ötesi stratejileri ve öğrencilerin yazma becerisindeki başarısı arasındaki ilişkiyi kanıtlamayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstractWriting in a foreign language is found difficult because of including a number of individual differences which directly affect the language learning process and the outcomes of learning. Moreover, writing is a complex and important process of language learning. Some researches on writing have shown the importance of the terms like meta-cognitive strategies, self efficacy, learner autonomy which is accepted essential part of producing new language items. Furthermore; these terms are absolutely effective on developing writing and producing longer and more quality texts. This study aims to meet the need for exploring the effect of self efficacy and meta-cognitive strategies on a foreign language writing in a detailed way.The study was conducted on 40 participants from 8th grade students in Yemişli Primary school in Karataş.Pre-test and post-test design was adopteden_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePromoting learner autonomy to increase self-efficacy through meta-cognitive strategy for effective writing
dc.title.alternativeEtkili yazmak için biliş ötesi stratejileri yoluyla öz-yeterliliği artırarak öğrenci otonomisini geliştirmek
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid464505
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327436
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess