Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorYastibaş, Ahmet Erdost
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:27Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72001
dc.description.abstractElektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikleyazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronikportfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri değerlendirmelerini, öğretmendengelen geri dönüte göre tekrar düzeltmelerini, kişisel gelişimlerini takip etmelerini vekendi öğrenmelerini organize etmelerini sağlayarak öğrencilerin yazma becerilerinigeliştirir. Konuşma becerisi yapısal olarak yazma becerisinden farklı olsa da her ikibeceride üretici beceriler olarak adlandırılmaktadır. Konuşma becerisi de yazmabecerisi gibi değerlendirilebilir ve geliştirilebilir. Fakat elektronik portfolyouygulaması daha çok yazma becerisinin değerlendirilmesinde kullanılırken konuşmabecerisinin değerlendirilmesinde kullanılmamaktadır. İşte belirtilen bu noktadan hareket ederek bu çalışmada elektronik portfolyonun konuşma becerisinin değerlendirilmesinde yazma becerisindeki gibi kullanılıp kullanılamayacağı, bu uygulamanın öğrencilerin konuşma becerisine karşı olan tutumlarına katkısının olup olmayacağı ve olacaksa ne gibi katkıları olacağı yanıtlanmaya çalışılmıştır. Çalışma, Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Bölümü, D Kurunda eğitim gören 17 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma toplam 8 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı günlüğü, mülakat 1, mülakat 2, öz değerlendirme kağıdı 1, öz değerlendirme kağıdı 2 ve değerlendirme mektubu (cover letter) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda elektronik portfolyonun konuşma becerilerini de değerlendirme kullanılabileceği, öğrencilerin konuşma dersine karşı olan tutumlarını olumlu etkilediği ve konuşma becerilerini geliştirdiği belirlenmiştir. Yine çalışmanın sonucu öğrencilere göre kendilerinin konuşmaları dil bilgisi, telaffuz ve kelime bilgisi olarak gelişmiş,konuşurken kendilerini daha güvende hissettikleri ve gergin olmadıkları ve video kaydetme ve düzenleme gibi teknoloji becerilerinin geliştiğini belirtmiştir.Anahtar Kelimeler: Konuşma Değerlendirilmesi, Elektronik Portfolyo, Elektronik Portfolyo Değerlendirilmesi
dc.description.abstractE-portfolio is used in foreign language teaching and assessment, especially inteaching and assessing writing. E-portfolio improves students writing skills byenabling them to self-assess their own products, to improve their products according to the teacher's feedback, to follow their own progress, and to organize their ownlearning. Speaking and writing are productive skills though they are different in nature. Speaking can be assessed and improved like writing. However, e-portfolio is more often used to assess writing, not speaking. As a result of this, the present study tries to answer the question of whether eportfolio can be used to assess speaking as it is used in writing assessment, whether the application of e-portfolio has an effect on the students attitudes towards speaking, and what kind of contributions e-portfolio can make to the students speaking performance if it has an effect on the students attitudes towards speaking. This study was carried out with 17 students studying in level D in the English Language Preparation Department of Zirve University. It lasted 8 weeks. To collect data, researcher's diary, interview 1, interview 2, self-assessment paper 1, self-assessment paper 2, and cover letters were used. The data was analyzed by using content analysis. The results of the study show that e-portfolio could be used in speaking assessment, it affected the students attitudes towards speaking positively, and it could improve their speaking skills. Also, the results of the study indicate that according to the students, they improved their speaking in terms of grammar, pronunciation, and vocabulary, they felt more self-confident and less anxious while speaking, and they improved their technology skills, such as recording and arranging video.Keywords: Speaking Assessment, E-portfolio, E-portfolio Assessmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students` attitudes towards speaking
dc.title.alternativeKonuşma değerlendirilmesinde elektronik portfolyonun kullanılması ve bunun öğrencilerin konuşmaya karşı olan tutumlarına katkıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmElektronik portfolio
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid458723
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327977
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess