Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorKarabulut, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:25Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72000
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik fakültesinde öğrenim gören 222 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma aracı olarak kullanılan anket formu dörtbölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm İngilizce öğrenmeye karşı tutumlara ilişkin soruları, ikinci bölüm İngilizceyi kullanmaya yönelik tutum ve hislere ilişkin soruları, üçüncü bölüm İngilizceyi anadil olarak konuşanlara ve onların kültürlerine karşı olantutumlara ilişkin soruları son bölüm ise ailevi ve sosyal özendirmeye yönelik soruları içermektedir.Verilerin analizi için fonksiyonel analiz testleri ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır. Anketlerin geçerliliği için Faktör Analizi kullanılmıştır. Tüm bu istatistiksel işlemler SPSS v20.0 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Tutumlar, Üniversite, Yabancı Dil İngilizce Öğrenimi
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the attitudes of the students towardslearning English. This research was conducted at Niğde University. A questionnaire consisting of four parts for the students was used as the data collecting instruments for the research. The first part of the questionnaire indicates attitudes toward learning English. The second part describes attitudes and feelings when using English. The third part explains participants' attitudes to people who are native speakers of English and carrying their culture. The last part endeavors to explain family and social encouragement learn English. 222 engineering students? questionnaires were taken into evaluation. The significance of differences between means was analyzed using function analysis tests and the data related to the opinions of the students were analyzed by utilizing frequency distribution on percentages. The validity was assured by means of factor analysis procedure. All of these statistical procedures were carried out using SPSS v20.0 software in windows for IBM platform.Key Words: Social Attitudes, University, English Learning as a Foreign Languageen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAttitudes towards learning English and English language
dc.title.alternativeİngilizce ve İngilizce öğrenmeye karşı tutumlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10001881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332494
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess