Attitudes towards learning English and English language
dc.contributor.advisor | Kahraman, Erol | |
dc.contributor.author | Karabulut, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:56:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:56:25Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72000 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik fakültesinde öğrenim gören 222 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma aracı olarak kullanılan anket formu dörtbölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm İngilizce öğrenmeye karşı tutumlara ilişkin soruları, ikinci bölüm İngilizceyi kullanmaya yönelik tutum ve hislere ilişkin soruları, üçüncü bölüm İngilizceyi anadil olarak konuşanlara ve onların kültürlerine karşı olantutumlara ilişkin soruları son bölüm ise ailevi ve sosyal özendirmeye yönelik soruları içermektedir.Verilerin analizi için fonksiyonel analiz testleri ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır. Anketlerin geçerliliği için Faktör Analizi kullanılmıştır. Tüm bu istatistiksel işlemler SPSS v20.0 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Tutumlar, Üniversite, Yabancı Dil İngilizce Öğrenimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the attitudes of the students towardslearning English. This research was conducted at Niğde University. A questionnaire consisting of four parts for the students was used as the data collecting instruments for the research. The first part of the questionnaire indicates attitudes toward learning English. The second part describes attitudes and feelings when using English. The third part explains participants' attitudes to people who are native speakers of English and carrying their culture. The last part endeavors to explain family and social encouragement learn English. 222 engineering students? questionnaires were taken into evaluation. The significance of differences between means was analyzed using function analysis tests and the data related to the opinions of the students were analyzed by utilizing frequency distribution on percentages. The validity was assured by means of factor analysis procedure. All of these statistical procedures were carried out using SPSS v20.0 software in windows for IBM platform.Key Words: Social Attitudes, University, English Learning as a Foreign Language | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Attitudes towards learning English and English language | |
dc.title.alternative | İngilizce ve İngilizce öğrenmeye karşı tutumlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10001881 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332494 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |