Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorŞentürk, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:23Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71999
dc.description.abstractGünümüzde bir yabancı dil öğrenimi günlük hayatın gereklerinden biri olduğu için, bu öğrenme sürecinde öğrenciyi değerlendirmek için yapılan testler önemli bir rol oynar. Testlerin, bir dili öğretme ve öğrenme sürecindeki sınav etkisi büyük bir yer teşkil etmektedir. Bu sınav etkisi olumlu ya da olumsuz olabilir. İngiliz dili dünyada kullanılan en yaygın dillerden biri olduğu için bu dildeki testlerin sayısı ve çeşitliliği çok fazladır. Bu yüzden de sınav etkisi testlerin yapısına göre farklılıklar gösterir.Bu çalışma, Adana Özel Çukurova Bilfen Ortaokulunda çalışan bir İngilizce öğretmeniyle ve okulun 7.sınıfında okuyan 20 öğrencisiyle yapılmıştır. Gerekli olan veriyi toplamak için, KET sınavına hazırlık dersleri ve genel İngilizce dersleri videoya alındı, öğretmenlerle mülakat yapıldı ve öğrencilere anket uygulandı. Bu çalışmanın sonuçları uluslararası bir dil sınavına hazırlanma sürecinin sınıf içi çalışmalara ve sınıf içi etkileşime yaptığı sınav etkisinin yapısını ve kapsamını göstermeyi amaçlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Sınav Etkisi, KET Sınavı, Test Hazırlığı
dc.description.abstractAs learning a foreign language has become one of the necessities in our daily life, tests to assess the learner during the learning process take the major role in this period. The influence of tests on teaching and learning practices is called `washback`.This washback effect whether positive or negative has an important place in the language learning period. During the preparation process for a test, this washback effect either positive or negative occurs. There are different types of tests in the English language as it is one of the most used lingua francas in the world. Therefore, washback effect varies according to the type of the tests.The study was conducted on an English teacher and 20 participants from 7th grade students in Çukurova Bilfen College in Adana. Video recordings of the KET exampreparation classes and general English classes, interviews with the teachers and a questionnaire with the students were done to collect the data.The results of this study aimed to show the nature and the scope of washback effects of the KET preparation program on classroom practices and interactions including the teachers? and students? thoughts about this preparation process.Keywords: Washback, KET Exam, Test Preparationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWashback effect of KET Exam in learning English as a foreign language
dc.title.alternativeKET Sınavının İngilizce yabancı dili öğrenimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10002284
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332493
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess