Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stilleri ve kendi örgütsel bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarını algılamaları arasındaki ilişki: Mersin ili Tarsus ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Türkel, Süleyman | |
dc.contributor.author | Kilinç, Tevfik Deha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:56:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:56:22Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71998 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma belirli bir yörede çalışan sınıf öğretmenlerinin birlikte çalıştığı okul müdürlerinin liderlik stillerini ve kendi okullarına bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin okula karşı bağlılıklarını algılamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılmıştır. Uygulama 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Mersin'in Tarsus ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Veri toplamada `Liderlik Stilleri Ölçeği` ile `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Anket verileri üzerinde t-testi, tek yönlü faktörlü anova(varyans analizi), Pearson korelasyon(ilişki) katsayısı yöntemleriyle istatistiksel analizler yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik stilleri ile kendi örgütsel bağlılıkları(duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunurken; sınıf öğretmenlerinin, okul müdürlerinin etkileşimci liderlik stilleri ile kendi örgütsel bağlılıkları arasında yalnızca duygusal bağlılık alt boyutuyla pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research is working with teachers working in a particular region, school principals' perceptions of leadership styles and their commitment to their school, school teachers and school principals were conducted to determine the relationship between perceptions of loyalty to the. Application in the academic year 2012-2013, the primary schools in the town of Tarsus in Mersin realized. `Leadership Styles Questionnaire` and `Organizational Commitment Scale` are used in data collection. Survey data on the t-test, one-way factorial ANOVA (analysis of variance), and Pearson correlation (relationship) coefficient statistical analyzes methods. Classroom teachers, school principals' transformational leadership styles and their organizational commitment (affective commitment, continuance commitment and normative commitment) a significant positive correlation was found between the class teachers, school principals of transactional leadership styles and their organizational commitment sub-dimension of only positive emotional commitment A significant correlation has been determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stilleri ve kendi örgütsel bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarını algılamaları arasındaki ilişki: Mersin ili Tarsus ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Class teachers, school principals and their commitment to the welfare of leadership styles and their transformational organizational perceptions of the relationship between organizational commitment to their classroom teachers perceptions of school principals: Example of Tarsus in Mersin province district | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Transactional leadership | |
dc.subject.ytm | Transformational leadership | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 10002660 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327627 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |