Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorKonkur, Besime Gaye
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:17Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:17Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71995
dc.description.abstractDeğerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara hizmet etmek için kullanılan başlıca değerlendirme yöntemleridir. Farklı amaçlar için kullanılmalarına rağmen, değerlendirmenin asıl amacı etkili öğrenme ve öğretmedir. Hem özetleyici hem de biçimlendirici değerlendirme alanlarında; özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmenin etkileri, öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeye bakış açıları, geribildirimin kullanımı ve etkileri gibi farklı konularda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Ancak, hem özetleyici hem biçimlendirici değerlendirmenin her ikisi de Türkiye?de ki Hazırlık Okullarında kullanılmalarına rağmen, her ikisini de bir araç olarak kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratma konusunda henüz bir çalışma yapılmamıştır. Bu sebeple, bu çalışmanın amacı öğrencilerin değerlendirme konusundaki genel tutum ve düşüncelerini araştırmak ve literatürde önerilen koşulları kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratmaktır. Bunu yaparken de özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmeyi bir araç olarak kullanmaktır.Bu çalışmadaki katılımcılar Çağ Üniversitesi Hazırlık Okulu B13 sınıfı öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma 11 bayan 9 erkek olmak üzere 20 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma modellerinin kullanıldığı, eylem araştırması yönteminin uygulandığı bir vaka çalışmasıdır. Veriler toplanırken görüşmeler, öğrenci günlükleri ve araştırmacının gözlem ve notları kullanılmıştır.Yapılan eylem çalışmasına başlamadan önce, öğrencilerde motivasyon eksikliği olduğu, stresli oldukları ve değerlendirmeye karşı olumsuz tutum ve düşüncede oldukları görülmüştü. Yapılan çalışmanın yardımıyla öğrenciler, kendi eksik ve güçlü oldukları yanlarının farkına varmışlar, motivasyonları artmış ve değerlendirmeye karşı olumlu tutum ve düşünceler kazanmışlardır.
dc.description.abstractAssessment has always been a very crucial part of language education, for both teaching and learning. Summative and formative assessments are the two major kinds of assessment used in EFL classrooms and serve different purposes. Although they are used for different purposes, the main focus of assessment is effective teaching and effective learning. There have been various studies on both summative and formative assessments such as; the affects of summative and formative assessment, students' and teachers' perceptions on assessment, using feedback, and the affects of feedback. Unfortunately, although both assessment forms are used in Preparatory Schools in Turkey; there have not been any studies on creating an effective learning environment using both formative and summative assessments as a tool at a Preparatory School of a university. Therefore the purpose of this study is to investigate general attitudes and feelings of the students on assessment and how to create an effective learning environment using the conditions that were suggested in the literature while using both summative and formative assessments as a tool.The participants of this study were the students of Çağ University Preparatory School. The study was conducted with 20 students, 11 females and 9 males.The study has been designed as a case study in which action research and qualitative research designs were used. Interviews, students' diaries, researcher's observations and notes were used as a tool to collect the data.Before starting the action research, students were not motivated; they were stressed and had negative attitudes and feelings towards assessment. With the help of the conducted study, they became aware of their weaknesses and strengths, motivated, and gained some positive attitudes towards assessment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping an effective learning environment in an EFL classroom
dc.title.alternativeİngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir sınıfta etkili bir öğrenme ortamı yaratmak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmEffective learning
dc.subject.ytmEffective learning methods
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10000600
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327623
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess