Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorÇetin, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:56Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71981
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan sekiz İngilizce öğretmeninin üzerinde yapılan bir online e-mentorluk eylem araştırma projesinde elde edilen bulguları rapor etmektedir. Çalışma e-mentorluk aracılığıyla konumsal dezavantajları olan Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim bağlamında FA stratejilerini geliştirmeleri hakkında bazı ilginç fikirler verebilir. Bu okullar çoğunlukla konumsal dezavantajlı bölgelerde bulunmaktadır. Bu çalışmada yazar, araştırmacı ve mentor rolünü üstlenir; o öğretmenler ile bir e-mentor gibi davranarak e-mentorluk faaliyeti yürütmektedir. O konumsal dezavantajlara sahip Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin üzerinde e-mentorluk etkisi ile elde edilen bulguları rapor eder. İngilizce öğretmenleri gönüllü olarak diğer öğretmenlerle işbirliği içinde çalışarak e-mentorluk desteği yoluyla FA stratejilerini geliştirdi. Bu tez aynı zamanda, bir eylem araştırması perspektifini kullanarak, sonuçları raporlayarak, süreci yansıtarak ve gelecekteki online İngilizce öğretmen mesleki gelişim programları için bir çerçeve geliştirerek Türkiye'deki İngilizce öğretmenleri için bir online mesleki gelişim programı nasıl tasarlanır ve uygulanır konularını sorguluyor. Bu çalışma ile Milli Eğitim Bakanlığı?nın İngilizce öğretmenlerinin gelişimi için daha ekonomik ve etkili şekilde sağlayabileceği desteği ilgilendiren online işbirliği platformu bağlamında sonuçlara ulaşılabilir.
dc.description.abstractThis paper reports on findings from an online action research project conducting e-mentoring on eight EFL teachers working at MNE schools in Turkey. The study may raise some interesting ideas about how EFL teachers working at MNE schools with locational disadvantages can enhance their FA strategies in the context professional development through the use of e-mentoring. These schools are situated in mostly locational disadvantaged areas. In this study, the author plays the role of researcher and mentor, i.e. he acts as an e-mentor with teachers online, conducts e-mentoring. He reports findings related to the impact of e-mentoring on EFL teachers working at MNE schools with locational disadvantages. EFL teachers who voluntarily work in collaboration with other teachers have improved their formative assessment strategies through e-mentoring support. This thesis also inquires how a professional development program can be designed and implemented online for EFL teachers in Turkey; using an action research perspective, reporting on the results, reflecting on the process, and developing a framework for future online EFL teacher professional development programs. This paper may reach the conclusions in the context of online collaborative platform regarding the support that MNE may provide in order for their EFL teachers? development to be more economic and effective.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn action research on e-mentoring: A supplemental tool for professional development of EFL teachers working at MNE schools
dc.title.alternativeMilli eğitimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin profesyonel mesleki gelişimleri için yardımcı araç olarak e-mentorluk üzerine bir eylem araştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmElectronic mentoring
dc.identifier.yokid10001573
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327640
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess