Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorÖzmen, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:50Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:50Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71977
dc.description.abstractBu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda yazma portföyünün kullanılmasını araştırmayı amaçlamıştır. 8 hafta süren bu çalışmaya Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nun 17 öğrencisi katılmıştır. Veriler araştırmacının çalışma boyunca tuttuğu günlüğü ve öğrencilerin yazdıkları kapak mektupları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, yazma portföylerinin uygulanabilirliği ve öğrencilerin zayıf ve güçlü yönlerini farketmesinde yazma portföylerinin yardımcı bir rol üstlendiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the implementation of writing portfolios at a preparatory school and the effects of portfolios on students in becoming aware of their strengths and weaknesses. 17 students of Zirve University English Preparatory School participated in this study for eight weeks. Data collection tools were the researcher?s diary and cover letters of students. The results of the data analysis indicated that the use of portfolios could be implemented and portfolios helped students become aware of their strengths and weaknesses in writing.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImplementation of writing portfolios at a preparatory school in a university context
dc.title.alternativeBir üniversite hazırlık okulunda yazım portföyü uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting portfolios
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.identifier.yokid10008510
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332646
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess