Show simple item record

dc.contributor.advisorSofu, Hatice
dc.contributor.authorTabanoğlu Gök, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:42Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:42Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71972
dc.description.abstractBu çalışma yetişkin Türk öğrencilerinin kelime çağrışımlarını sözcük bağlantıları ve sözcük türleri açısından araştırmaktadır. Diğer bir deyişle, bu araştırma ikinci dil öğrenenlerin kelime çağrışımlarının yapılarını ve anlamlarını temel almaktadır. Bu doğrultuda Jung'ın kelime çağrışım testi kelimeler dikkatle gözden geçirilerek Çağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Testin sonuçları kelime anlamlarına göre 4, kelime türlerine göre 3 kategoride sınıflandırılmıştır. Sonuçlar 2. dildeki kelime dağarcığında isimlerin baskın olduğunu, fiiller için dizimsel bağıntıların, isimler için dizisel bağıntıların en yüksek orana sahip olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda kelime öğrenimi ve öğretimini geliştirmesi amacıyla sınıf ortamında ve dışında kelime çağrışımlarından faydalanmak adına tavsiyelerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study investigates L2 word associations of Turkish adult learners in terms of lexical relations and word class selections. Namely, the research is based on the forms and meanings of word associations of L2 learners. To this effect, Jung's Word Association Test (WAT) was conducted with careful consideration of prompt words to 26 ELT students who are studying at the 4th class at Çağ University. The results of WAT were classified into 4 categories in terms of lexical relations and divided into 3 categories in terms of word classes. The results indicated that nouns were dominant in L2 learners? mental lexicon and for verbs syntagmatic and for nouns paradigmatic associations had the highest rate. In view of these results, further suggestions for making use of word associations in and out of classroom setting are made in the hope that vocabulary learning and teaching can be improved.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSecond language word associations of Turkish adult learners of english
dc.title.alternativeYetişkin Türk öğrencilerinin ikinci dildeki kelime çağrışımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmVocabulary
dc.identifier.yokid10017215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid293217
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess