Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Deniz Aynur
dc.contributor.authorBinen, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:29Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71963
dc.description.abstractKadınlar tarih boyunca hak ettiği değeri görememiş, çalışma yaşamında da engellerle karşılaşmıştır. Cinsiyetçi meslek ayrımı; kadınların daha alt düzeyde işlerlerde çalışmasına, hak ettikleri pozisyonlara yükselmelerine engel olmuştur. Öğretmenlik mesleği kadınlar tarafından tercih edilen bir meslek olmasına karşın okul yönetimine bakıldığında kadın sayısının oldukça az olduğu görülmektedir.Bu çalışmanın amacı, kadın mesleği olarak algılanan öğretmenlik mesleğinde yöneticilik söz konusu olduğunda kadınların sayılarının az olmasının nedenlerinin incelemek ve kadınların okul yöneticiliğini talep etme durumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır.Araştırma Adana ilinde 222 kadın sınıf öğretmenine uygulanan anket ile görüşlerinin alınmasıyla gerçekleştirilmiştir. Tezin birinci bölümünde, araştırmanın amacı, önemi, hipotezler, varsayımlar, sınırlılıklar yer almaktadır. İkinci bölümde yönetim ve liderlik kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise kadının çalışma yaşamına girişi, tarihi süreci incelenmiştir. Dördüncü bölümde araştırmanın yöntemine beşinci bölümde ise bulguların değerlendirilmesine yer verilmiştir. Altıncı bölümde ise sonuç ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe women couldn't see the value they deserve along the history, they also encounter the obstacles in their working life. Gendered occupational segregation causes that they work at lower level jobs and prevent that they ascend the upper positions they deserve. Although being teacher is preferred by women, in the teaching profession quite a few number of women in school management is viewed.The purpose of this study is to examine the reasons for the low number of women when it comes to management in teaching profession which is perceived as a woman's profession and is to find out the factors that influence the request of women?s being manager of the school positively or negatively. The research is accomplished by the views of survey applied on 222 women in Adana. In the first part of the thesis, the purpose and significance of the research, hypotheses, assumptions and limitations are included. In the second part the concepts of management and leadership are explained. In the third part entry of women in working life and historical process is examined. In the fourth part the method of the research and in the fifth part the evaluation of findings are explained. The conclusions and recommendations are presented in the sixth part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKadın öğretmenlerin yönetici olma taleplerini etkileyen etkenler: Adana ili araştırması
dc.title.alternativeThe factors that affect the demands of female teachers to be a maneger in Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial skills
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmAdana
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmWomen teachers
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid10020824
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344318
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess