Show simple item record

dc.contributor.advisorHumıston, Kım Raymond
dc.contributor.authorBozdoğan, Süleyman Cem
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:27Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71962
dc.description.abstractBu çalışma, ögrencilere kültürel bağlamda multimedya kullanarak kelime öğretmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Osmaniye Korkutata Üniversitesinde yapılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2012-2013 akademik eğitim yılında, temel İngilizce seviyesinde eğitim gören 8 kişilik bir öğrenci grubu oluşturmaktadır. Eylem araştırması projesi tasarlanmış ve geliştirilmiştir.(Kemmis and Mc Taggart, 1988). Bu model planlama, eylem, gözlemleme ve yansıtma olmak üzere dört bölümden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak çalışma başında ve sonunda uygulanan kelime bilgisi testleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğrencilerle mülakat yapılmış ve cevaplar değerlendirilmiştir. Ögrencilerin anlama seviyesini öğrenmek içinde anlama sınavı yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kelime öğretimi, Kültürel bağlam, Multimedya, İkili kod, Çoklu Zeka
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to develop a vocabulary teaching programme through multimedia. This study was carried out in Osmaniye Korkutata University in 2012-2013 academic year. The participants of this study included 8 beginner EFL students. It was designed and developed as an action research project (Kemmis and Mc Taggart, 1988). In this model, a self- reflective spiral consists of four phrases; planning, acting, observing and reflecting. Data was collected by the actions of the students, interview questions and vocabulary pre test and post test. And also I practised a comprehension exam to the students in order to test their level of understanding.Key Words: Vocabulary Teaching, Cultural Context,Multimedia, Dual Code, Multiple Intelligenceen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeaching vocabulary in cultural context to EFL students through multimedia
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak ögrenen öğrencilere kültürel bağlamda multimedya kullanarak kelime öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345976
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess