Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorDoğan, Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:18Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71956
dc.description.abstractİngilizce öğretiminde ölçme ve değerlendirme materyallerine her geçen gün yeni materyaller ekleniyor. İngilizce öğretiminde makale ölçme ve değerlendirme bilgisayar üzerinden yapılabilir mi sorusu 1966 yılında yanıtlanmaya çalışılmış ve günümüze kadar düzenli bir gelişim grafiği göstererek son zamanlarda özellikle Amerika ve Avrupa?da yaygın olarak kullanılan `Automated Essay Scoring Systems (Bilgisayar üzerinden otomatik olarak makale ölçme ve değerlendirme sistemleri)? olarak İngilizce Öğretimi ölçme ve değerlendirme materyalleri arasında yerini almıştır.Bu çalışmanın amacı, Zirve Universitesi YDYO?da yazma becerileri ölçme ve değerlendirme sisteminin yerine bilgisayar üzerinden otomatik olarak makale ölçme ve değerlendirme sisteminin kullanılabilirliğini araştırmaktır. Bu çalışma Zirve Üniversitesi YDYO? nda yapılmıştır. Katılımcılar ingilizce öğreniminin B1 seviyesinde Zirve Üniversitesi YDYO? da C Kurunda öğrenimlerine devam eden 50 kişilik bir öğrenci grubudur. Çalışmaya Zirve Üniversitesi YDYO C kuru final sınavı cevap kağıtlarının üç yazma becerileri okutmanı ve bir bilgisayar sistemi tarafından değerlendirilmesi ile başlanmış, elde edilen notların analizleri yapılmıştır. Çalışma üç gün sürmüştür. Bu araştırmada sayısal analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, Zirve Üniversitesi YDYO? nda kullanılmakta olan makale ölçme ve değerlendirme sisteminin daha fazla enerji, daha fazla zaman ve daha masraflı olduğu görülmüş, bilgisayar üzerinden otomatik olarak makale ölçme ve değerlendirme sisteminin Zirve Üniversitesi YDYO? na kullanılabilir bir sistem olduğu tavsiye edilmiştir.
dc.description.abstractNew materials have continuously been added to the assessment instruments in ELT day by day. The question of whether writing assessment in ELT can be done via e-raters was first addressed in 1996, and this system, which is commonly called ?Automated Essay Scoring Systems? in especially America and Europe in recent years, has taken part in the field of assessment instruments of ELT with steady development. The purpose of this study is to find out whether AES can supercede the writing assessment system that is used at The School of Foreign Languages at Zirve University. It is performed at The School of Foreign Languages at Zirve University. The participants of the study were a group of 50 students in level C which is the equivalent of B1. The beginning of the quantitative study includes the assessment of essays written by C level students at The School of Foreign Languages at Zirve University by three human raters and e-rater. After the study it was found that the writing assessment has been currently used at The School of Foreign Languages at Zirve University costs more energy, more time and it is more expensive. Thus, AES was suggested for use at The School of Foreign Languages at Zirve University which has proven to be more practicable.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAutomated essay scoring system: A reliability study
dc.title.alternativeBilgisayar üzerinden otomatik olarak makale ölçme ve değerlendirme: Bir güvenilirlik ölçme çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmComputer aided measurement
dc.subject.ytmArticle
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10000635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327624
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess