Show simple item record

dc.contributor.advisorHumıston, Kım Raymond
dc.contributor.authorKalayci, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-04T09:55:05Z
dc.date.available2020-12-04T09:55:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71948
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversitedeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin Moodle programındaki işbirlikçi araçlara karşı tutumlarını incelemektir.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere ve işbirlikçi aktivitelere karşı tutumlarında farklılık olup olmadığını bulmaktır.Çalışmanın katılımcıları alanları İngilizce olmayan 28 tane üniversite öğrencisidir, bu öğrenciler haftada üç saatlik Bireysel Erişim Merkezi derslerinin iki saatinde sanal öğrenme ortamlarından Moodle programını kullanmışlardır.Tutumlarını araştırmak amacıyla çalışmanın başında bilgisayar hazır bulunuluşluk anketi öğrencilere uygulanmıştır.Araştırmanın sonunda ise bir anket uygulanmıştır ve sonuçları desteklemek için aktivitelerin ekran çıktıları alınmış ve 12 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın sonuçları sanal öğrenme ortamındaki işbirlikçi araçların öğrencilerin görüşünde önemli pozitif bir etkisi olduğunu göstermiştir.Öğrencilerin daha önce işbirlikçi çalışma tecrübesi olmamasına ragmen işbirlikçi araçlara karşı pozitif tutuma sahip oldukları görülmüştür.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere karşı pozitif tutum sergilemedikleri ve buna uygun olarak da onları çok kullanmadıkları gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler:Sanal Öğrenme Ortamı, İşbirlikçi Öğrenme Araçları, Öğrenci Tutumları
dc.description.abstractOur aim in this study is to investigate the prep class university students' attitudes towards collaborative tools used in Moodle. Also it was aimed to find whether there is a difference in the students' attitudes towards traditional activities and collaborative ones.The participants of the study, 28 non-English major university students, who had three-hours of Self Access Centre lessons per week, used a virtual learning environment named 'Moodle' for 2 hours each week.In order to investigate the attitudes, the participants were administered a computer readiness scale at the beginning of the study. At the end, one questionnaire was administred, and to support the data the screenshots of the activities were taken and twelve participants were interviewed. The results show that the collaborative tools in virtual learning environment have significant positive effects according to the participants' opinions.The students significantly have positive attitudes towards the collaborative tools although they have not had enough experience of collaborative work. Also the students do not reflect positive attitudes towards traditional activities and do not use them a lot accordingly.Key Words:Virtual Learning Environment, Collaborative Tools, Students' Attitudeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents attitudes towards collaborative tools in a virtual learning environment
dc.title.alternativeÖğrencilerin sanal öğrenme ortamındaki işbirlikçi araçlara karşı tutumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual learning environments
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10026252
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350833
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess