Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorDikmen, Nazim
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:43Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71933
dc.description.abstractBu çalışma, Özel Sunguroğlu Lisesi 9. Sınıf öğrencilerinin okuma stratejileri hakkındaki farkındalıklarını araştırmak ve bir okuma aktivitesi ortaya koyarken kullandıkları stratejileri belirlemek için yapılmıştır. Bu çalışmaya 2012-2013 Eğitim Yılında iki farklı dokuzuncu sınıfta okuyan rastgele seçilmiş 46 öğrenci katılmıştır; buna göre, öğrenciler üç okuma stratejisi kategorisini içeren 45 maddelik bir anketi yanıtladılar; okuma öncesi, okurken ve okuma sonrası. Bu çalışmada elde edilen bulgular ortaya çıkarmıştır ki belirlenen okuma stratejilerinin toplam kullanım seviyesi orta sıklık derecesindedir; bu şekilde, öğrencilerin belirlenen stratejileri kullandığı ama yeteri kadar kullanmadığı ortaya çıktı. Diğer yandan, okuma öncesi stratejilerin toplam sıklığı, üç kategori arasında en yüksek olarak bulundu, böylece öğrencilerin kavrayış süreçleriyle ilgili genel olarak bilinçli olduğu ve bir okuma aktivitesine başlamadan önce planlı oldukları belirginleşti.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Kavrayışı, Okuma Stratejisi Farkındalığı
dc.description.abstractThis study was conducted in order to investigate the generic awareness of reading strategy use of 9th Grade students studying in Sunguroğlu High School and state the types of strategies used by them while performing a reading task. Forty-six randomly selected students from two 9th Grade classes participated in this study in 2012-2013 Academic Year; accordingly, the students responded to a 45-item scale that included three categories of reading strategies; before, during and after. The findings obtained in this study indicated that the overall usage-level of the designated reading strategies were at a medium frequency-level; therefore, it revealed that the students use the designated strategies but not necessarily enough. On the other hand, the overall frequency of before-reading strategy use was found to be highest among three categories, so it indicated that the students are generally conscious of their comprehension process and they are planned before performing a reading task.Key Words: Reading, Reading Comprehension, Awareness of Reading Strategyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study on the identification of the reading strategy types used by 9th grade EFL learners in a private high school
dc.title.alternativeÖzel bir okuldaki dokuzuncu sınıf İngilizce öğrencilerinin kullandığı okuma stratejilerini belirleme üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10026499
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350834
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess