Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorUğraş, Ayşe Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:30Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71924
dc.description.abstractBu çalışma endişenin dil öğreniminde nasıl ortaya çıktığını ve olası sebeplerini inceleyerek edebiyata katkıda bulunmuştur. Bu çalışma, öğretmenlerin, yabancı dil derslerinde konuşma endişesi yaşayan öğrencileri detaylı bir şekilde incelemesini amaçlamaktadır. Bu çalışma, ayrıca, yabancı dil öğretmenlerine, kaygılı öğrencilerin kaygı problemiyle baş etmesine yardım etmeleri için, bazı öneriler sunmaktadır.Bu çalışma kolektif vaka çalışması olduğu için, araştırmacı endişeli öğrencileri ve onların ortak sorunlarını inceleme şansı bulmuştur. Çalışmadaki katılımcılar, Gaziantep X Sağlık Meslek Lisesi'de okumakta olan dört öğrenci olmuştur. Bu çalışmada, öğrencilerin iki tanesi kız öğrenci, diğer iki tanesi ise erkek öğrencidir. Öğrencilerin hepsi dokuzuncu sınıf öğrencisidir ve kendilerine güven olmamasının yanısıra yabancı dil konuşmaktan da çok korkmaktadır.
dc.description.abstractThis study contributes to literature by examining how anxiety reveals itself in language learning and by revealing possible causes of anxiety. This study aims at helping teachers investigate in details the students who experience the speaking anxiety problem. This study also gives teachers some suggestions about helping the students overcome their problem.As this study is a collective case study, the researcher has found the chance of investigating the anxious students and their common problems. The participants in this study were four students at Gaziantep X Medical Vocational High School. In this study, two of the students were female and the other two of the students were male. They were all ninth graders, and all of these students were afraid of speaking a foreign language as well as they are lack of self- confidence.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study of the reasons for anxiety and its reduction in english as a foreign language classroom
dc.title.alternativeYabancı dil sınıflarında ingilizce'ye karşı olan endişe sebepleri ve endişenin azaltılması ile ilgili vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmHealth professions high schools
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid10040111
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358385
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess