dc.contributor.advisor | Korkmazyürek, Haluk | |
dc.contributor.author | Narinoğlu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:57:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:57:57Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71919 | |
dc.description.abstract | Yönetim devamlı bir süreçtir. Yönetim süreci, pek çok iç ve dış koşulların, çokyönlü faktörlerin etkisiyle oluşan insani, maddi ve manevi faaliyetlerin toplamıdır.Görünen yönetim karmaşasını netleştirmek, anlaşılır hale getirmek, şeffaflaştırmak,kamu reformu ile ele alınan yeni yönetim yaklaşımının özünü oluşturmaktadır. Busüreçte stratejik yönetim ve stratejik planlama öne çıkmaktadır. Tıpkı işletmelerdeolduğu gibi kamu ve yerel idarelerde de stratejik plan yaparak hayatiyetinisürdürmektedir.Türkiye'de yerel idarelerin de içinde bulunduğu kamu gerçeğine bakmaktayarar vardır. Kamu mevcut ve yapısal durumu bilinmeden üzerine bina edilecek hertürlü çaba sonuçsuz kalacaktır. Şimdiye kadar yapılan reform çabalarının tutmaması dabu gerçeğe dayanmaktadır.Türkiye'de, kamuda kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmadığı görüşühakimdir. Toplum kamudan kaynaklarının etkin, verimli, kaliteli ve amaca yönelikkullanımını beklemektedir. Beklentisine temel gerekçe de, gelişmiş ülkelerdekaynakların etkin, verimli ve üretime dönük kullanıldığını görmesidir. Stratejikplanlama tam bu noktada toplum talepleriyle stratejik plan sunumunda kesişmektedir.Artık kamu, çevreyi inceleyerek analiz ederek vizyon, misyon, hedef, strateji veönceliklerini belirleyerek plan geliştirecek; bunları uygulayacak sonuçlarını izleyerekölçecek bir yönteme sahiptir. Bunu katılımcı yönetim anlayışı içindegerçekleştirecektir. İşletmelerde müşteri memnuniyetine paralel kamu, vatandaşmemnuniyeti odaklı çalışacaktır. Böylece uluslararası standartların kabul ettiğikatılımcılık, şeffaflık, hesap verirlilik, paylaşımcılık, anlayışı kamu yönetimimizinolguları haline gelecektir.Artık kamu yönetiminde ve yerel idarelerde stratejik davranmak ilkesi kabulgörmektedir. Eğitim, sağlık, tarım, sanayi, ketleşme başta olmak üzere önceliklialanlarda rekabet etmek stratejik yönetim anlayışı ile olacaktır. Kısaca durumsalyaklaşımdan, stratejik yaklaşıma geçiş sağlanmaktadır. Bu geçiş gelecek referanslıyönetim anlayışına sahip olmak, idareyi kendi koşulları içinde rakipleri ve benzerleri ilekarşılaştırarak rekabetçi bir temelde ele almak, bütüncül, entegre bir planlama anlayışıtaşımak anlamına gelmektedir. İş dünyasında alınan önemli mesafenin burada da elealınabilmesi için öncellikle yerel idareyi yöneten üst düzey yönetici anlayışınındeğişmesi kaçınılmazdır.Anahtar Kelimeler: Yerel yönetimlerde stratejik planlama, stratejik hedefler,planlama çevresi. | |
dc.description.abstract | Administration is a continious process. Administrative process is the totalof the moral, physical and humanitarian activities which are formed by many insideand outside conditions and multi-dimensional effects. Making the apparent chaos ofadministration clear,transparent,understandable are the nucleus of the newadministrative approach which is at hand.Like private institutions,the local andpublic administrations can survive by the help of strategic planning. During thisprocess strategic planning and administration come into foreground.It is beneficial to look closely at the public reality including localadministration in Turkey. Every effort made without any knowledge of the presentsituation and structure will be futile. That is the reason why so many reforms havefailed so far.Widely held opinion is that the resources in Turkey cannot be benefıted fromeffectively or efficiently.But the public expects these resources to be taken fulladvantage of. The main ground for this demand is that the resources in developedcountries are utilized in an effective,efficient and productive way. These demandsand strategic planning interject at this point. From now on,the public will developplans by investigating and analysing the neighbourhood determining mission, vision,strategy, targets and priorities. The public has the administration to be able to carryout them and assess the results. They will be put into practice by participatorybureaucracy. The focus will be the on citizen satisfaction just like the customersatisfaction in private institutions. So internationally accepted concepts such asparticipation, transparency, accountability and sharing will be a part of ouradministrative structure.In today`s world the principle of strategic action is widely held. Competitionin primary areas such as agriculture,education,urbanization and industry are onlypossible in this way. Shortly from situational administrative approach to strategicone is aimed at. These transition means having an administrative approach with afuture reference,handling the administration under its conditions by comparing andcontrasting with its competitors and having an integrated and holistic approach.To be able to be succesful like private insitutions, it is inevitable to have a change inthe concept of senior administrators managing local government.Key words: Local administrations, strategic planning, public administration,public reform. Strategic planning in local government, strategic partners,strategic environment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yerel idarelerde stratejik planlama modeli | |
dc.title.alternative | Strategic planning model in local government | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 188223 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205751 | |
dc.description.pages | 219 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |