Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorKapci, Muhammed Salih
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:07Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71911
dc.description.abstractİngilizce derslerinde, öğretmenlerin ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları uzun süredir tartışma konusu olmuştur ve bu alanda farklı sonuçlar ortaya koyan birçok çalışma yürütülmüştür. Ayrıca bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin hangi sıklıkta ana dil ve yabancı dil kullandığını araştırmaktadır. En çok hangi durumlarda ana dilin kullanıldığını ortaya koymak ve müfredat ve ana dil kullanımı arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak bu çalışmanın diğer amaçlarındandır.Bu çalışma Muş'ta rastgele seçilmiş 19 devlet okulunda yürütülmüştür ve 50 İngilizce öğretmeni bu çalışmaya katılmıştır. Öğretmenlerin tutumlarıyla ilgili bilgiler bir anket ile toplanmıştır. Anket sonuçlarına göre, öğretmenlerin İngilizce derslerinde ana dil kullanımına yönelik olumlu tutumları olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin çoğunluğunun, sıklıkla İngilizce kullanmasına karşın bazen ana dil kullandığı görülmektedir ve yine diğer İngilizce öğretmenlerinin de İngilizce derslerinde ara sıra ana dil kullanmasının gerektiğini düşünmektedirler.
dc.description.abstractThe attitudes of the teachers towards first and foreign language use in English courses have been a matter of discussion for over a long time and a variety of studies having revealed different results have been carried out in this field. Furthermore, this study examines the frequency of the first and the foreign language use of English language teachers. To set forth in which circumstances the first language is commonly used and to illustrate the relation between the curriculum and the first language use are the other objectives of this study. This study was carried out in 19 state schools chosen randomly in Muş and 50 English language teachers attended to this study. The data regarding the attitudes of the teachers was obtained via a questionnaire. With reference to the outcomes of this study, it is found out that the English language teachers have positive attitudes towards the first language use. In spite of the fact that a great majority of the teachers often use English, it is observed that they sometimes use the first language and they also believe that the other English language teachers should occasionally use the first language during the English lessons.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe attitudes of english language teachers towards first and foreign language use in English classes
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin İngilizce derslerinde ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10040289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358380
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess