Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorDemirtaş, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:02Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71907
dc.description.abstractTürkiye'de devlet okullarında İngilizce'nin 11 yıl boyunca zorunlu ders olarak öğretilmesine rağmen, öğrenciler iletişimsel olarak ya da akademik amaçlar anlamında hedeflerine ulaşamamaktadırlar. Bu durumun birçok sebebi olabilir, ama dil yetkinliğine çok etkin bir şekilde katkıda bulunan sözcük öğretiminin yetersizliği sebeplerden biri gibi görünmektedir. Bir İngilizce öğretmeni olarak geçirdiğim yıllar boyunca İngilizce öğretmenlerinin sözcük öğretme yaklaşımları hep dikkatimi çekmiştir. Bu nedenle, bu araştırmada Türkiye'deki devlet orta okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin Sözcük Öğretme Stratejileri anlayışlarının tespit edilmesi, yararlılık derecesi ve sınıf içi uygulamalar açısından en popüler olan ve pek popüler olmayan stratejilerin bulunması amaçlanmıştır. Bu çalışmada, Türkiye'nin Malatya ilinin merkezindeki devlet orta okullarında görev yapan yüz İngilizce öğretmeni yer almıştır. Hem nitel hem de nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki, öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu yararlı olduğuna inandıkları stratejileri öğretme ortamında uygulamaktadırlar. Bu araştırmada Hafıza stratejilerinin en popüler Sözcük Öğrenme Stratejisi olarak belirmesine karşın; Bilişötesi stratejiler öğrenme bağımsızlığı konusunda daha faydalı olmaktadır. Bu araştırmadaki sonuçlar temel alınarak, öğretmenlerin Bilişötesi stratejiler konusundaki farkındalıklarının artırılmasının öğrenme özerkliğini geliştirecek bir çözüm olacağı söylenebilir.
dc.description.abstractAlthough 11 years of teaching English as a compulsory subject in state schools in Turkey, students can not achieve their goals in terms of communication or academic purposes. There might be a number of reasons for this issue, however, inappropriate vocabulary teaching seems to be one of the reasons despite the fact that it crucially contributes to language proficiency. Through my teaching experience as an EFL teacher, teachers' approach to vocabulary teaching always drew my attention. Therefore, in this research, it was aimed to investigate Turkish secondary state school EFL teachers' perceptions of teaching Vocabulary Learning Strategies and to explore the most and the least popular strategies regarding usefulness degree and teaching practice among teachers. One hundred Turkish state school EFL teachers from central of Malatya in Turkey participated in this study. Both qualitative and quantitative research design were employed. The results of the research showed that the majority of teachers implement the strategies that they believe useful in their teaching practice. Memory strategies were appeared to be the most popular VLS in this research however; Metacognitive Strategies are more beneficial for gaining independency in learning. On the basis of the results of this research, it can be concluded that expanding teachers' awareness of Metacognitive Strategies might be a key for developing learner autonomy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEFL teachers` perceptions of teaching vocabulary learning strategies
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin sözcük öğrenme stratejilerini öğretme anlayışları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.identifier.yokid10040954
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358363
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess