Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGüvenç, Sera
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:55Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71902
dc.description.abstractBu çalışma yabancı dil öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portfolyaya karşı tutumlarını araştırma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem niteliksel hem niceliksel veriler kullanılmıştır. Niteliksel veri oluşturma sürecinde öğretmen gözlem kâğıtlarından yararlanılıp öğretmen ve öğrenci röportajları gerçekleştirilmiştir. Niceliksel veri oluşturma sürecinde ise Brooks (1999) tarafından geliştirilen bir tutum anketi kullanılarak öğrenci tutumları araştırılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını 89 üniversite öğrencisi ve 5 yazma dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yazma dersi öğretmenlerinin ve röportaj yapılan 10 öğrencinin büyük bir çoğunluğu portfolyo değerlendirmesine karşı olumlu bir tavır sergilerken yapılan genel ankette bu bulgular tam tersi yönde gelişmiştir ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun performansa dayalı portfolyoya karşı tutumlarının olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study has been carried out to investigate the attitudes of students and writing teachers towards the performance-based portfolio. In the study, both qualitative and quantitative research methods have been used. Within the process of qualitative research, teacher reflection papers have been used and interviews with the teachers and students have been made. Within the quantitative research process, an attitude survey designed by Brooks (1999) has been used and the student attitudes have been investigated. The participants of the study are 89 university students and 5 writing teachers. In the light of the findings obtained from this study, it has been concluded that the majority of the writing teachers and the interviewed students have a positive attitude towards the performance based portfolio while the findings from the student attitude survey displays the opposite. According to the findings from the general attitude survey, the majority of the students show a negative attitude towards the performance-based portfolio.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portyolyaya karşı tutumlarını inceleyen bir durum çalışması
dc.title.alternativeA case study: efl learners' and writing teachers' attitudes towards the performance based portfolio in a university context
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPortfolio technique
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10041076
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358388
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess