Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGökdemir, Funda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:37Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:37Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71890
dc.description.abstractDil sınıflarında otantik materyal kullanımı hem öğrenciler üzerinde hem de eğitim süreci üzerinde büyük bir öneme sahiptir. Otantik materyaller sayesinde, öğrenciler gerçek dili kullanabilirler ve sınıf ortamında daha eğlenceli ve daha anlamlı vakit geçirdikleri için motivasyonları yükselir. Pozitif bir öğrenme ortamı sağlama şansı elde ettikleri için, sadece öğrenciler değil öğretmenlerde otantik materyallerin avantajlarından faydalanmaktadırlar. Bu tür materyaller onlara gerçek hayatı sınıf ortamına taşımalarında yardımcı olur ve öğretmenler öğrencilerin dikkatini öğrendikleri konuya çekmelerinde daha az problem yaşarlar.Bu çalışmanın amacı İngilizce okutmanlarının dil sınıflarında otantik materyal kullanımının etkilerinin farkında olup olmadıklarını öğrenmektir. Çalışma 6 devlet üniversitesinde 25 okutmana uygulanmıştır ve okutmanların İngilizce dil öğretiminde otantik materyal kullanımıyla ilgili fikirlerini öğrenme amacıyla bir anket uygulanmıştır. Sonuçlar katılımcıların çoğunluğunun dil öğretim sürecinde otantik materyallerin öneminin farkında olduklarını ve sınıflarında bu materyalleri kullandıklarını göstermektedir.
dc.description.abstractUsing authentic materials in EFL classes has great importance and impact both on students and on the learning process. With the help of the authentic materials, students are able to use the real language and their motivation increases as they have more enjoyable and meaningful time in classes. Not only the students bu also the teachers take the advantages of authentic materials as they have the chance to create a positive learning environment. These kind of materials help them to take the real world to the class and teachers have less problem to draw their students attention to the subjects they learn. The aim of this study is to investigate state universities' EFL instructors awareness of the effectiveness of authentic materials in their language classes. The study was conducted on 25 instructors from 6 state universities and a questionnaire was used to learn the perceptions of the instructors on the use of authentic materials inEnglish language teaching. The results of the research show that majority of the participants are aware of the importance of authentic materials on language teaching process and use these kind of materials in their classes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEfl instructors` perceptions about authentic materials in English language teaching
dc.title.alternativeİngilizce okutmanlarının İngilizce dil öğretiminde otantik materyallere karşı tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmAuthentic materials
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10040918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358367
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess