Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorTorlakli, Berna
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:18Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71878
dc.description.abstractBu çalışma Toros Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda kompozisyon yazımında ölçme aracı olarak kullanılan rubriğin geliştirilmesi çalışmasıdır. 6 haftadan oluşan bir çalıştay gerçekleştirilmiştir. Çalıştay süresince karşılıklı fikir alışverişi ve tecrübe paylaşımı gerçekleştirilmiştir. Yazı derslerinin değerlendirilme yöntemleri genel olarak gözden geçirildikten sonra Toros Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin kompozisyonlarının değerlendirilmesinde hangi yöntemlerin kullanıldığı ve TOEFL ve IELTS gibi uluslar arası sınavlarda hangi yöntemlerin kullanıldığı değerlendirilmiştir. Bu bağlamda Toros Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda kullanılan rubrik ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmiş ve daha açık ve anlaşılır olmasını sağlamak amacıyla bazı yönlerinin geliştirilmesine karar verilmiştir. Hem içerik hem de formatta değişiklik yapılmıştır. Çalışmada niteliksel veriler kullanılmışıtr. Bu çalışmanın katılımcıları aynı zamanda yazı dersi okutmanı olan 1 araştırmacı ve 1 diğer yazı dersi okutmanıdır. Her iki katılımcı da Toros Üniversitesi Hazırlık Okulu Sınav Ofisi Koordinatörüdür.
dc.description.abstractThis study aimed to adapt the writing rubric that is used to evaluate essays in Preparatory School at Toros University. A six-week workshop was conducted to achieve the aim of the study. During the workshops, ideas were exchanged and experience was shared. After the methods to evaluate writing papers were reviewed, the methods that are used at Toros University and in the international exams such as TOEFL and IELTS were examined. In this concern, the rubric that is in use in Preparatory School at Toros University was examined in detail and it was decided to make some changes in some parts to make it more clear and understandable. In this study, qualitative data was used. The participants of this study included the researcher of the study and a writing instructor who were at the same time the Testing Coordinators at Toros University Preparatory School.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn efl teacher training programme on adapting writing rubrics to evaluate university students` essays
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin kompozisyolarını değerlendirmek için kullanılan rubriğin geliştirilmesine dayalı bir öğretmen geliştirme programı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmRubric
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.identifier.yokid10056630
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370475
dc.description.pages49
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess