Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorTuncel, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:17Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71877
dc.description.abstract30 yıldan beri üstbilişsel stratejilerin öğrenme sürecindeki rolü tartışılmaktadır. Bu tez, okuduğunu anlamada üstbilişsel okuma stratejilerinin rolünü araştıran bir eylem çalışmasıdır. Çalışmanın asıl amacı, öğrencilerin okuma ödevlerini yaparken, düşünme süreçlerinde farkındalık yaratmak için üstbilişsel strateji eğitimi vermektir. Çalışma, 2013-2014 akademik eğitim döneminde, Adana'da Mehmet Akif Orta Okulunda yapılmıştır. Katılımcı öğrenciler, kolay örnekleme stratejisi kullanılarak seçilmiştir. Çalışma 26 orta seviye İngilizce bilgisine sahip, 13-14 yaş ortalamasında olan 8.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış görüşme ve Okuma Stratejileri Anketi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, üstbilişsel okuma stratejilerinin İngilizce derslerine entegrasyonunun öğrencilere okuduğunu anlamada yardımcı olduğunu ve böylece metinleri kolaylıkla anladıklarını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe role of metacognition in learning process has been researched since 30 years. This action research study was an attempt to integrate metacognitive reading strategy training into English lessons to make the students aware of their thinking processes as they have been engaged in reading tasks. The study was conducted in the second term of 2013-2014 academic years at Mehmet Akif Secondary School in Adana, Turkey. Convenience sampling strategy was used when choosing the participants of the present study. The participants of the present study were 26 intermediate level 8th grade students between the ages of 13 and 14. The researcher's diary, semi-structured interviews and Reading Strategy Survey were used as the data collection tools. The findings of the study revealed that integration of metacognitive reading strategies into English lessons help students to utilize these strategies during reading comprehension and so understand the texts easily.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn integration of metacognitive reading strategies in English language lessons
dc.title.alternativeÜstbilişsel okuma stratejilerinin İngilizce derslerine entegrasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.identifier.yokid10060579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid373623
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess