Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorTokuç, Caner
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:04Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71868
dc.description.abstractBu çalışma; Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını ölçmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada ayrıca, katılımcıların cinsiyet, bölüm ve öğrenim tipleri ile İngilizce öğrenmeye olan tutumları arasında fark olup olmadığının da araştırması amaçlanmıştır. Çalışmanın bilgileri anket kullanılarak elde edilmiştir. Örneklem, Alanya İşletme Fakültesinde hazırlık sınıflarında okuyan Turizm İşletme, İşletme, Ekonomi Finans ve Uluslar arası Ticaret bölümlerinden toplam 217 öğrenci katılmıştır. Çalışma sonucunda isteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye ve dil öğrenimine olan tutumlarının oldukça pozitif olduğu görülmüştür. Araştırmadan çıkan bir diğer sonuç ise öğrencilerin dil öğrenirken en çok arzuladıkları ve kendilerini en çok motive eden sebebin İngilizceyi konuşabilmek olduğu anlaşılmıştır. Verilerin analizi için fonksiyonel analiz testleri ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır.Anketlerin geçerliliği için Faktör Analizi kullanılmıştır. Tüm bu istatistiksel işlemlerSPSS v20.0 programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractThis study investigated attitudes of Alanya faculty of business preparatory students' towards learning English in terms of cognitive, affective, and behavioral components. It also explored whether there is any significant difference in the students' attitudes towards English language based on their demographic profiles i.e., gender, field of study and education type. A total of 217 participants' questionnaires were taken into evaluation. On the demographic profile, there were statistically significant attitudinal differences regarding gender and field of study and education type.The results of the study show that participants were quite positive toward English and English learning. The results also show that participants' main goal for EFL and the most motivating reason is speaking English. As a measuring instrument, a questionnaire was used. The data obtained for this study was both quantitative and a qualitative. SPSS 20.0 (Statistical Programming For Social Science) was used to analyze questionnaire.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNon-compulsory preparatory students` attitudes towards learning English
dc.title.alternativeİsteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye karşı tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10060944
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid373622
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess