Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorSarcan, Necattin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:53:00Z
dc.date.available2020-12-04T09:53:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71865
dc.description.abstractGünümüzde, öğrencilerin ana dillerinin yabancı dil sınıflarında kullanılması tartışmasının yabancı dil öğretiminden ortaya çıktığı kabul edilmektedir. Uzun zamandan beri, bu konuda çelişkili görüşler bulunmaktadır. Tek dillilik yaklaşımı, hedef dilin iletişimde tek araç olması gerektiğini öne sürer. Diğer yandan, çift dillilik yaklaşımı, ana dilin uygun bir şekilde kullanılmasının yabancı dil ediniminde önemli bir rol oynayabileceğini savunur. Tüm bu yaklaşımlar göz önünde bulundurulduğunda, öğrencilerin konu hakkındaki görüşleri ne yöndedir? Bu araştırma, yukarıda bahsedilen konuda, Muş Alparslan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü İngilizce Hazırlık Sınıfı öğrencileri açısından problemleri belirlemek ve bunlara çözümler bulmak amacıyla yürütülmüştür. Bu araştırmada, yabancı dil sınıflarında, gerektiğinde, zamanın belli bir kısmının; öğrencilerin anlamadığı sofistike kavramların açıklanması, öğrencilerin belirli sorular sorması, belirli becerilerin pratiğinin yapılması, ana dil ve hedef dil arasındaki belirsizliklerin kaldırılması için kullanılabileceği tartışılmaktadır.
dc.description.abstractToday, it is admitted that the discussion on using students' first language (L1) in the foreign language classes derive from the teaching of a second language (L2). There have always been contradicting views for a long time. The monolingual approach suggests that the target language should be the unique means of communication, implying that the prohibition of the L1 to be the best way of maximizing L2 acquisition. Meanwhile, the bilingual approach suggests that appropriate use of L1 can play a significant role in successful L2 acquisition. Keeping all these approaches in mind, what do the learners think about the issue? To investigate, this paper is prepared to explore the problem and find solutions for beginner students in Computer Engineering Department English Preparatory Class at Muş Alparslan University.In this paper, it is argued that in the foreign language classrooms as and when requires, certain amount of time can be allocated for the use of mother tongue to enable students ask certain questions, to clarify and verify what the sophisticated concepts in which the students are stuck in L2 and are unable to move further, to practice certain skills, to remove uncertainties between L1 and L2. In various stages of foreign language learning process, the use of native language in the language classrooms may be more appropriate and beneficial if it is controlled and referred when and/ or where necessary.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleWhat are the students` perceptions about English language learning
dc.title.alternativeÖğrencilerin İngilizce dili öğrenimi hakkındaki algıları nelerdir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmMonolingual
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.identifier.yokid10067696
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid379478
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess