Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorGitmişoğlu, Kubilay Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-04T09:52:45Z
dc.date.available2020-12-04T09:52:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71855
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı güdüleyici yöntemlerin geleceğin öğretmenleri tarafından öneminin keşfedilmesidir. Bu çalışmada geleceğin öğretmenlerinin en önemli ve en önemsiz buldukları güdüleyici yöntemler incelenmiştir.Bu çalışma aşağıdaki soruları cevaplamaya çalışmaktadır: Hangi güdüleyici yöntemler EFL bölümündeki geleceğin öğretmenleri tarafından en çok önemsenmektedir? Hangi güdüleyici yöntemler EFL bölümündeki geleceğin öğretmenleri tarafından en az önemsenmektedir? Staja katılmak geleceğin öğretmenlerinin hangi güdüleyici yöntemlerin daha önemli olduğu fikirlerini etkilemekte midir? Öğretmenlik tecrübesi geleceğin öğretmenlerinin hangi güdüleyici yöntemlerin daha önemli olduğu fikirlerini etkilemekte midir?Bu çalışma anket tabanlı bir çalışmadır. Katılımcıların hepsi Akdeniz Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde okuyan geleceğin öğretmenleridir. Veriler iki bölümden oluşan bir anket yoluyla toplanmıştır. Anketin ilk bölümünde katılımcılar staja katılıp katılmadıkları ve öğretmenlik tecrübeleri hakkında bilgi verdiler. İkinci bölümünde ise hangi güdüleyici yöntemlerin geleceğin öğretmenleri tarafından önemli bulunduğu seçtiler. Sonuçlar en çok önemsenen güdüleyici yöntemlerin aşağıdaki sırayla verildiğini göstermiştir: `öğrencilere onları önemsediğini göstermek`, ` sınıfta kullanılan İngilizce oranını artırmak`, `yönergeleri öğrencilere göstererek vermek`, `öğrencilerin başarılarını ve çabalarını takdir etmek`. En az önemsenen güdüleyici yöntemler ise sırasıyla: `üst sınıftaki öğrencileri İngilizce deneyimlerini paylaşmaları için sınıfa davet etmek`, `alıştırmaları daha zor hale getirmek`, `öğrencilerden aynı hedef için çalışmalarını istemek`, `sınıf kurallarını öğrencilerin belirlemesine izin vermek`. Buna ek olarak geleceğin öğretmenlerinin güdüleyici yöntemleri seçimleri ile staja katılmalarında ve öğretim tecrübeleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Son olarak veriler bize geleceğin öğretmenlerinin güdüleyici yöntemlerin farkında olduklarını ve derslerinde uygulamaya istekli olduklarını göstermektedir. Geleceğin öğretmenleri `sınıf kurallarını öğrencilerin belirlemesine izin ver` yöntemi dışındaki tüm yöntemleri ortalamanın üzerinde önemli görmüşlerdir.Anahtar Kelimeler: Güdüleyici Yöntemler, Geleceğin Öğretmenleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to discover the importance of motivational strategies as perceived by prospective teachers. The prospective teachers` perceptions of most and least important motivational strategies were examined.This study seeks to answer the following questions: What motivational strategies are most valued by prospective EFL teachers? What motivational strategies are least valued by prospective EFL teachers? Does participating in practicum affect the perception of which strategies are most important? Does teaching experience affect the perception of which strategies are most important?` This research was a survey-based study. There were 77 participants in this study all of whom were EFL prospective teachers at Akdeniz University. Data was collected through a questionnaire which consisted of two sections. In the first section participants provided demographic data about their grade and amount of teaching experience and whether they had attended practicum. In the second part the importance of motivational strategies as perceived by prospective teachers was examined. Findings revealed that the motivational strategies that were given the most emphasis were show students you care about them, increase the amount of English you use in the class, give clear instructions by modelling, and recognize students` effort and achievement. The motivational strategies that were least favored by prospective teachers were respectively: invite senior students to share their English learning experiences, make tasks challenging, ask students to work towards the same goal and let students suggest class rules. Additionally, a significant relationship was not found between prospective teachers` selection of motivational strategies and their state of attendance to practicum and amount of teaching experience they have. Finally, the data showed that the prospective teachers are aware and willing to implement motivational strategies in their classrooms. They considered all items to be above average importance with the exception of one strategy which was let students suggest class rules.Keywords: Motivational Strategies, Prospective Teachersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe importance of motivational techniques from the perspective of prospective teachers
dc.title.alternativeGüdüleyici yöntemlerin geleceğin öğretmenleri perspektifinden önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMotivational orientation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10080440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408608
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess