Show simple item record

dc.contributor.advisorİnözü, Jülide
dc.contributor.authorGeyimci, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-04T09:52:22Z
dc.date.available2020-12-04T09:52:22Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71838
dc.description.abstractÇalışma, Beykent üniversitesi hazırlık sınıflarında 218 öğrencinin yabancı dil öğrenmehakkında inançlarını ve dil öğrenmeyle ilgili strateji kullanımını araştırdı. Çalışmanın ikinciamacı öğrencilerin dil öğrenimiyle ilgili inanışları ve kullandıkları stratejiler arasında birilişki olup olmadığını saptamaktı. Veri analizi için istatistiksel araştırma yöntemleri kullanıldı.Veriler, betimsel analizler ve Pearson r korelasyon yöntemi kullanılarak analiz edildi. Anketekatılan öğrencilerin en çok biliş üstü stratejileri kullanıldığı saptandı. Araştırmada,öğrencilerin İngilizce öğrenimine karşı güçlü ve önemli motivasyonlarının olduğu ve anadiliİngilizce olan kişilerle konuşmaktan çekinmedikleri ortaya çıktı. Buna ek olarak, sonuçlaröğrenciler için İngilizce öğreniminde pratik ve tekrarın ne kadar önemli olduğunu gösterdi,ayrıca araştırma gelecekte iyi bir iş sahibi olmak için de İngilizce öğreniminin önemine dikkatçekmiştir. İnanışlar ve stratejiler arasında önemli ilişkiler saptanmıştır. Korelasyon sonuçlarıdil öğrenme stratejilerin inanışlarla arasında önemli bir ilişki içerisinde olduğunu ortayaçıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Dil, Dil Öğrenme Ġnançları, Dil Ğğrenme Stratejileri
dc.description.abstractThis study investigated a sample of 218 preparatory class university learners' beliefs aboutlanguage learning and their use of strategies in the school of Language Preparatory School atBeykent University. Beyond the descriptions about beliefs and strategies, notably, the secondobjective of the study was to find out the relationship between the learners' beliefs aboutlanguage learning and use of language learning strategies. The study obtained data usingquantitative research methods. Pearson r correlation and descriptive analyses were used toanalyze the data. Participants reported using metacognitive strategies most. Students hadstrong motivation and they believed in the importance of learning English and less afraid ofspeaking English with English speakers. Additionally, the results showed that studentsbelieved that repetition and practice in English played important role and English is importantto get a better job in the future. The result of the Pearson r correlation revealed languagelearning strategies were significant correlation with language learning beliefs.Key Words: Language, Language Learning Beliefs, Language Learning Strategiesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeliefs about language learning and language learning strategy use in an EFL context
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak kullanımı bağlamında öğrencilerin dil öğrenme hakkında inançları ve strateji kullanımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.identifier.yokid10082092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395159
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess