Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Soner
dc.contributor.authorBursa Kocabaş, Şule
dc.date.accessioned2020-12-04T09:50:18Z
dc.date.available2020-12-04T09:50:18Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71754
dc.description.abstractAraştırmanın amacı duygusal zeka ve duygusal zeka modellerinin açıklanması, empatinin bileşenleri ve empati kuramlarının incelenmesinin yanında Sosyal Bilimler Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada Sosyal Bilimler Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati düzeylerinin çeşitli sosyal ve demografik değişkenlerle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma metodu olarak anket yöntemi kullanılmış olup anket form Kişisel Bilgi Formu, Empatik Eğilim Ölçeği ve Schutte Duygusal Zeka Ölçeğinden oluşmaktadır. Bulgular ise 308 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin 161'i (%52,3) Mersin Mehmet Akif Ersoy Sosyal Bilimler Lisesi, 147'si (47,7) Mersin Yahya Akel Fen Lisesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın önemli sonuçları içerisinde Sosyal Bilimler Lisesi ve Fen Lisesinde okuyan öğrenciler arasında empati ölçek puanı bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Fakat iyimserlik ölçek puanı bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir. Fen Lisesinde okuyan öğrencilerin iyimserlik puanı Sosyal bilimler Lisesinde okuyan öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır. Sosyal Bilimler Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerinin duygu değerlendirme ve duygu kullanımı ölçek puanları arasında anlamlı farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Duygusal zeka, empati, empatik eğilim.
dc.description.abstractThe purpose of the disclosure of research on emotional intelligence and emotional intelligence model, the School of Social Sciences next to examine the components of empathy and empathy theory and high school students in science is to compare the level of emotional intelligence and empathy. This study aimed to evaluate the various social and demographic variables of emotional intelligence and empathy in the School of Social Sciences and Science High School students. Research methods are questionnaire survey method used is a Personal Information Form, is composed of Empathic Tendency Scale and Schutte Emotional Intelligence Scale. Results were obtained from the 308 students. 161 of them (52.3%), Social Sciences High School, 147 of (47.7) is composed of Science High School students. Social Sciences in important results of the study in Science High School and students studying statistically significant difference was observed in terms of empathy scores. However, statistically significant differences were observed in terms of optimism scores. optimism score of students studying Science High School was found to be significantly higher than high school students studying social sciences. Social Sciences and Science High School statistically significant differences were observed between the scores of students feeling emotion evaluation and scale of use.Key Words: Emotional Intelligence, empathy, empathic tendency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSosyal Bilimler Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati düzeylerinin karşılaştırılması: Kesitsel bir çalışma
dc.title.alternativeSocial Science and Science students from the comparison of emotional intelligence and empathy level: Sectional study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience high school
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial sciences high school
dc.identifier.yokid10129614
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443060
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess