My journey with fourth graders in search for raising interest in English courses
dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Koç, Ayşe Şenay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:49:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:49:37Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71725 | |
dc.description.abstract | Bu tez, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de bir devlet ilkokulunda, öğrencilerin İngilizce derslerine ilgilerini ve katılımlarını artırmak, derse karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamak üzere yapılmış bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, çeşitli etkinlikler kullanmanın genç öğrencilere nasıl katkıda bulunduğu sorusuna cevap bulmak amacıyla yapılmıştır.Tüm araştırma, gömülü teori yaklaşımıyla yürütülmüş ve triangülasyon için farklı araçlarla nitel veri toplanmıştır. Araştırmada seçilmiş kısa öyküler, ödüller, toplam fiziksel tepki yöntemi, seçmen şapka, öğrenci günlükleri, direkt katılımcı gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Öğrenci günlüklerindeki düşünceler betimsel olarak değerlendirilirken araştırmacının gözlemleri içerik analizi ile incelenmiş, yarı yapılandırılmış görüşmeler ise MAXQDA sosyal bilimler veri analiz programının 12. sürümü ile analiz edilmiştir.Kullanılan çeşitli materyal ve etkinliklerin bilginin kolaylıkla içselleştirilmesine, sınıfta ilginin artmasına ve etkileşimin desteklenmesine katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This dissertation is an action research study about enhancing students' interests, class engagement and promoting a positive attitude towards English in an elementary public school in Turkey in educational year of 2014-2015. Research was conducted to find answers to the question how using various activities contribute to young learners.Whole research was carried out within grounded theory. Qualitative data with different tools were gathered for triangulation. Selected short stories, rewards, TPR method, sorting hat, learning diaries, direct participatory observation and semi-structured interviews were used in the study. Students' reflections in the diaries were assessed descriptively while observations of the researcher were examined with content analysis and semi-structured interviews were analysed with 12th version of MaxQDA social science data analysis program.Various materials and activities were found to be contributing for internalizing the information easily, for increasing interest in class and for supporting interaction. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | My journey with fourth graders in search for raising interest in English courses | |
dc.title.alternative | İngilizce derslerine ilgilerini artırmak için dördüncü sınıf öğrencileriyle yaptığım yolculuk | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.subject.ytm | Interest based learning | |
dc.subject.ytm | Interest | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10103558 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421491 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |