Show simple item record

dc.contributor.advisorMersinligil, Emine Gülden
dc.contributor.advisorİnözü, Jülide
dc.contributor.authorKissacik, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T09:49:14Z
dc.date.available2020-12-04T09:49:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71709
dc.description.abstractMateryal değerlendirme alanında yapılan araştırmalar, gelecekte karşılaşacağımız materyalleri şekillendirmektedir. Her bir yeni çalışma ile öğrenim ve öğretim materyallerini öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlemek konusunda yeni bir adım daha atıyoruz. Günümüzde, eğilimler daha öğrenen merkezli yaklaşımlara doğru olduğu halde, öğrenci merkezli eğitimin en önemli konularından olan öğrenen özerkliği biz öğretmenlerin inşa etmeye çalıştığı yapının üst katlarında yer bulmalıdır. Bu çalışmada ise, Türkiye'de lise düzeyinde kullanılan İngilizce kitabının öğrenen özerkliğinin geliştirilmesine ne ölçüde katkıda bulunduğunu araştırdık. Sonuçlar, yayıncı kuruluşların basılı materyallerde öğrenen özerkliğini daha etkili bir şekilde desteklemeleri gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstractResearch on materials evaluation shapes what materials we are to face in the future. With every single study, we take one more step towards adapting learning and teaching materials according to learners needs. While the trend nowadays is in favor of more learner-centered approaches, one of the fundamentals of learner-centered education, autonomy, must find its place on the upper levels of the structure we, teachers, are trying to build. In this study, we tried to find out to what extend English coursebooks used in high schools in Tukey help learners develop autonomy. Results indicate that coursebook publishers need to support learner autonomy in their print materials more effectively.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn evaluation of English coursebooks used in Turkish high schools for learner autonomy: A descriptive study
dc.title.alternativeTürkiye'de lise düzeyinde kullanılan dil öğretimi kitaplarının öğrenen özerkliği açısından değerlendirilmesi: Betimsel bir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmMaterial evaluation
dc.identifier.yokid10142279
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451270
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess