Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Turgay
dc.contributor.authorSürmen, Sümeyye
dc.date.accessioned2022-03-24T10:35:52Z
dc.date.available2022-03-24T10:35:52Z
dc.date.submitted2021-11-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715624
dc.description.abstractBu çalışma çocuğun hayatında büyük rol oynayan okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda 3-6 yaş döneminin gelişim özellikleri ele alınmakta ardından okul öncesi dönem dinî gelişim ve değer gelişiminden bahsedilmektedir. Çalışmanın son kısmında ise Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmî okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 13 okul öncesi öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen veriler, okul öncesi öğretmenlerinin din eğitimi hakkındaki görüşleri, değerler eğitimi hakkındaki görüşleri, okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitiminin birlikte verilmesine dair görüşleri olarak üç ana başlık altında incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to examine the views of preschool teachers on religion and values education, who play a major role in the child's life. In this context, the developmental characteristics of the 3-6 age period are handled, followed by the pre-school religious development and value development. In the last part of the study, semi-structured interviews were conducted with 13 preschool teachers working in official pre-school education institutions affiliated to the Ministry of National Education. The data obtained from these interviews were tried to be examined under three main headings: the views of preschool teachers on religious education, their views on values education, and the views of preschool teachers on giving religion and values education both together.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir araştırma
dc.title.alternativePreschool teachers' opinions on religion and values education: A qualitative study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-02
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10224566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689418
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess