Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorPolat, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:20Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71558
dc.description.abstractBu çalışma oyunlaştırma yönteminin öğrencilerin genel dil motivasyonlarına etkide bulunup bulunmayacağını ve bu yönteme karşı öğrencilerin tutumlarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu B kurunda öğrenim gören 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Hem deney hem de kontrol grubunda 16 öğrenci bulunmaktaydı. Çalışma 6 hafta sürdü. Bilgi toplamak için bir ön test, bir son test ve çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanıldı. Ön test ve son test sonuçları ile anketin çoktan seçmeli bölümü SPSS programında karşılaştırıldı ve yine aynı anketin açık uçlu soruları ise içerik analizi yöntemiyle incelendi. Çalışmanın sonuçlarına göre deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmadı. Ancak, anket sonuçları öğrencilerin oyunlaştırma yöntemine karşı olumlu bir tutum sergilediklerini gösterdi.
dc.description.abstractThis study aims to investigate if gamification changes students' overall foreign language learning motivation and their attitudes toward gamification. This study was carried out with 32 students studying in level B at the School of Foreign Languages of Zirve University. There were 16 students both in the experiment group and the control group. It lasted for 6 weeks. A pre-test and a post-test about foreign language motivation, and a gamification questionnaire consisting of both multiple choice questions on Likert scales and open-ended questions were used to collect data. The pre-test, the post-test and the results from the multiple choice questions were compared using SPSS, and open-ended questions were analyzed using content analysis method. According to the results of the study, there was not a statistically significant difference between the pre-test and post-test results of the experiment group in terms of their foreign language motivation. However, the results of the gamification questionnaire showed that students had a positive attitude toward gamification.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study: Gamification and its effect on motivation of learners of English
dc.title.alternativeBir vaka incelemesi: Oyunlaştırma yöntemi ve İngilizce öğrencilerinin motivasyonu üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10041717
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358356
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess